hamsterpia Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Han har begynt å danse. Går bortover gulvet, stanser plutselig og står og danser. Trenger ikke musikk til engang! Og siden i går har han gått rundt og sagt: -Mammaaaaa, pappaaaaa! Jeg er helt forelsket i gromgutten min jeg. Han er den beste unegn i verden, selv om han gjerne kunne sovet litt bedre på natta! Men alt det positive vinner over de slitsomme nettene. Han blir 11 mndr neste helg!
❤lille stjerne❤ Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Han høres herlig ut! Og så flink han er som både går og danser allerede! Deilig å lese et innlegg som er så positivt og hyggelig, det blir jo veldig mye frustrasjoner og problemer som tas opp her, men hverdagen inneholder jo så mange gode øyeblikk også! Kos deg med godgutten din!
hamsterpia Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2008 Ja, han er kjempeflink. Begynte å gå for 1 mnd siden, og etter det har det gått i rekordfart. Nå klarer han å reise seg opp uten å ha noe å støtte seg til også. På 9 mndrs kontroll sa helsesøstra at han var på linje med en 1 åring ndg motorikk. Så jeg har tenkt litt på det med språkutvikling da, for de er ofte litt sene med språket når de er så tidlige med motorikken. Men nå sier han mamma, pappa, hei, æsj og nei, så nå bekymrer jeg med ikke lenger for det! Er nok en liten vidunderunge jeg har! (Det hadde han jo selvfølgelig vært uansett hvordan utviklingen foregikk da )
❤lille stjerne❤ Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Oi du, det var jammen meg en liten kvikkas som kan mye ja! Skjønner godt at du er stolt av ham! Hvordan er han med finmotorikken sin da? Jeg har en liten kvikkas jeg også som har fått mye skryt på helsestasjonen. Hun er 9 mnd nå og har ålt seg fram siden hun var 4 mnd og krabbet siden hun var 8 mnd. Hun var tidlig ute med å rulle begge veier og har vært strek i kroppen siden hun ble født. Nå har hun reist seg og stått og gått rundt bordet i flere uker og blir stadig dristigere i å slippe, holde med en hånd etc, så kanskje min også kommer til å gå tidlig? Hun sier Mamma, nei og ja allerede (ikke alltid på rett sted da, men) Det jeg ser hun ikke er så flink til er finmotoriske ting. Naboen har en jente som er 2 mnd eldre, hun har først nå begynt å krabbe og har ikke satt bena under seg før i det siste. Men til gjengjeld er hun kjempeflink med hendene sine, peker og plukker opp små ting med pinsettgrep og trykker på ting etc. Akkurat som du sier så ville jeg vært akkurat like stolt av henne og syntes hun var like herlig og fantastisk om hun verken kunne stå eller krabbe ennå, men det er såklart artig å følge med å se at hun utvikler seg så fort og behersker kroppen sin mer og mer.
hamsterpia Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2008 Finmotorikken hans er også veldig bra. Han har spist brødbiter selv siden han var 8 mndr, og plukker en og en bit. Tar opp små ting fra gulvet o.l. med pinsettgrep også. Han begynte å krabbe på 7 mndrs dagen sin og begynte å gå på 10 mndrs dagen sin han her, så han gjør det enkelt for oss og huske når ting skjedde!! Er ikke så lenge før jenta di går noen skritt heller skal du se. Når de først finner ut at det går an å slippe seg, og de ikke faller for mye i begynnelsen, så går ting fort framover. Hun er tidlig ute med prating hun da skjønner jeg. Er først nå de siste dagene gutten min har begynt med ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå