Gå til innhold

Noen der far har tatt over permisjonen en periode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært så syk nå noen uker siden fødselen. Har sykmelding for ca 1 uke. Men driver fortsatt å må på sykehus poliklinisk, og mannen min må passe lillegutt. Jeg har ikke gjort noe i forhold til NAV fordi jeg ikke har hatt overskudd ennå. Men forstår det slik at legen må fylle ut en utvidet erklæring? Så må jeg sende dem min sykmelding? (jeg får pengene mine fra dem pga vikariat) Det er litt greit at mannen min ikke mister alle egenmeldingsdagene første mnd lillegutt lever....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Og gratulerer med ny baby:) Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt man tenkte jeg skulle gratulere deg med ny baby. Husker deg fra BIM da jeg prøvde å bli gravid med nr 1 (født okt 2005), og så hadde du et spørsmål om du kunne være gravid i fjor tror jeg?? Tror jeg svarte på det, for du hjalp meg med et tilsvarende da jeg ble gravid med nr. 1:)

Jeg fikk nr 2 i april så våre er ganske lik i alder. Håper du blir frisk og rask igjen snart. Den første måneden kan være kaotisk ja!

Skrevet

Mannen tok over min permisjon mens jeg var sm!

Men det var en tung og vanskelig prosses "papirmessig".

Tunge regler og talemåter hos de på NAV!

Men det ordnet seg til slutt.....

Jeg var sykmeldt, med "vanlig sm". Mens legen måtte fylle ut et hefte for at far skulle få overta permisjonen. Da var det nemlig min permisjon, ikke snakk om noe annet. Det er relativt enkle spm legen må svare på. Han må i bunn og grunn bekrefte at du ikke kan ta deg av babyen på egenhand.

Slik jeg forstod det, har de nå lettet litt på kravene, slik at mor har feks lov å amme eller være med på stell av babyen.

Den utvidet erklæringen får du hos NAV.

Skrevet

Hei! Gratulerer til deg også:-) Så artig at du hugser meg! Har du skiftet nick siden 05? Ja, jeg lurte lenge på om jeg kunne være gravid, gikk 2 uker over tiden uten å teste positivt..

Skrevet

Ok, så da må jeg altså levere det skjemaet til legen.. Ja er så mye papirstyr at det er fristende å berre bruke egenmld dagene... Men skal tro om far mister lønn siden jeg har bare 80% permisjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...