Gå til innhold

Reise til Syden i høst (termin desember)? Noen erfarne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vi pleier å ta en høsttur sept/okt til middelhavet - hvordan er det i svangerskapet? Er frisk og fin så langt (bare uke 18), og var frisk under hele første svangerskap.

Det eneste jeg lurer på er dette med helsevesen i sørlige Europa, dersom noe skulle oppstå, feks tidlig fødsel el.

Noen som har peilig, er man trygg?

Og hvor sent i svangerskapet kan man fly 4-5timers-turer?

Takker :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, gikk visst ikke, men søk på "enkle forholdsreger for sydenturen" oppe på googlefeltet her, så finner du siden...

Skrevet

Både med SAS og Norwegian kan man fly inntil 4 uker før termin hvis man skal utenlands hvertfall, men det står om det på nettsidene dems hvis du vil sjekke for sikkerhets skyld:)

Jeg har vært to uker i syden nå, men har ikke termin før i slutten av oktober da, men det gikk veldig greit. Har ikke hatt noen plager til nå jeg heller.

Åssen helsevesenet er nedover i europa er jeg ikke sikker på, men jeg hadde sikkert vært litt ekstra skeptisk og bekymra tror jeg hvis det skulle skjedd noe nå når jeg var ute å reiste:) Men mulig forsikringsselskapet har litt oversikt over hvordan ting fungerer i det landet du evt skal til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...