Maya_1 Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Syns de ble så "tunge" sist, så la til litt bakepulver for å få de litt mykere luftigere. Men når jeg tok de ut av ovnen sank de heeelt sammen Noen som har peil på bakepulver-trixet?
Kaosmamma' n Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Husk å piske det lenge nok, slik at du får masse luft i deigen.
Maya_1 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2008 Piska til den store gullmedaljen..hehe. Men den var egg og sukker da, kanskje piske godt etter annet er i å?
Hikken Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Piske egg og sukker kjempegodt og piske så lite som mulig etter det.. Kanskje det bare var en bad-muffin-day...? :-)
Maya_1 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2008 Hehe, veldig bad-muffin-day! Skulle overraske typen til han kom hjem fra jobb, men nå må jeg skynde meg å kaste de i steden før det blir mobbing.
Kulå Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 IKKE bruk mer bakepulver enn som står i oppskrifta. Det er fy fy. Ellers er det viktig som nevnt tidligere å piske egg og sukker godt, minst 10 min, sikte inn melet og røre minst mulig. Kjenn med en kakepinne( gjerne grillspyd i tre), henger det røre igjen må de stekes litt til.... Lykke til
Maya_1 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2008 Tja, det burde jeg kanskje spurt om med det samme: hvor mye bakepulver? hehe. For det var ikke bakepulver i oppskriften, jeg bare la det til selv (2 egg, 100g smør, 3dl. sukker, 2dl. mel og så la jeg bare til 1 ts bakepulver, for det hadde jeg hørt var passe..1 ts på 2 egg..hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå