Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Dere som har født før: Brukte dere barnesete i egen bil hjem fra sykehuset?? eller hvordan fraktet dere med dere babyen hjem??
Mrs. Bouquet Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Ja. Alternativet hadde vært å ta bussen evt. gå de 5 mila.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Privatbil med bilstol/boxette er å anbefale. Vet at det er mulig å låne slikt barneutstyr ved noen sykehus.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 Takker for alle svar.. Har barnesete, men var litt usikker på om det var litt tidlig å bruke dette på vei hjem fra sykehuset (første gang og litt redd ja, hehe).
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #7 Skrevet 6. juli 2008 gikk du 4 km hjem fra sykehuset? da jeg prøvde meg ut å trille tur en uke etter fødsel kom jeg ikke så veldig langt. var jo så tung i rompa. ble kjempe klar. og jeg hadde en kjempe grei fødsel og var oppegående like etter. hmm.. da var du jammen flink! vi kjørte bil hjem vi, med bilstol.
mamman til to gutter Skrevet 6. juli 2008 #8 Skrevet 6. juli 2008 Bilsete er det sikreste for barnet uansett, så ville aldri vurdert å bruke noe annet. Hvis du leser litt inne på tryggtrafikk.no, så står det mye om det der, bla at det ikke er bevist at bilsetet har gjort at noen babyer har fått problemer med hofter/rygg el og hvertfall ikke så lenge man ikke kjører mange timer hver dag. En lang tur i blant er greit helt fra de er små (hvis dere har lang vei fra sykehuset), men da er det viktig å ta pauser innimellom og la babyen strekke ryggen ved å feks ligge litt i vogna. Hovedregelen er å stoppe når babyen ikke virker fornøyd:-)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #9 Skrevet 6. juli 2008 Ja, brukte bilsete. Hadde ikke så mange alternativer. Babyen måtte kjøres hjem i bil, ergo bilsete.
McRabarbragrøt Skrevet 7. juli 2008 #10 Skrevet 7. juli 2008 Bor i USA og her lar de deg faktisk ikke dra fra sykehuset hvis du ikke har barnesete. De har tilogmed folk som sjekker at det er installert riktig først, og at du bruker det korrekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå