mamma18juni08 Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 heisann jeg er 3 dager på overtid nå å har kjøpt lakserolje:/men vet ikkje heilt om jeg tør å ta d..noen me erfarling så kan fortelle meg hvor mye og hvordan d virker?
Mrs. Bouquet Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Nei, det bør du ikke ta. Hadde lakserolje vært trygt hadde vel alle på overtid fått det. Det frarådes. Tenk om det ender med styrtfødsel.
mamma18juni08 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2008 sex fungere ikkje på meg..ikkje forrige gang heller:(
dhansse Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 Jeg prøvde det meste forrige gang, så 3 dager på overtid var det lakseroljens tur og taco, ca 5 timer etter begynte første ri!! Sikkert flaks!! Fødselen tok 18 timer så ingen kjapp fødsel heller, men har hørt det kan skje!!
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 Tror jeg heller ville prøvd dulcolax eller noe fremfor lakserolje. Spist feks en tung sterk middag og tatt 2-3 dulcolax tab gått og lagt meg og venta på at noe skulle skjedd :-P
mamma18juni08 Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2008 kor mye tok du?for d står jo ingenting på flakå...kor lenge ittepå kom riene?
Julibarn-08 Skrevet 6. juli 2008 #8 Skrevet 6. juli 2008 Hei! I mitt første svangerskap fikk jeg anbefalt lakserolje fra en høygravid sykepleier. Jeg hadde da gått 7 dager over termin og var rimelig lei. Det ble litt doflyging, men allerede morgenen etter var riene i gang. Jeg har nå 3 dager igjen til termin. Er ikke i tvil om at jeg vil bruke lakserolje igjen hvis dette startet fødselen. Sykepleieren som anbefalte meg dette fødte også umidellbart etter inntatt lakserolje. Dette er på ingen måte farlig! Har aldri hørt at det er noe risiko! Det er uansett opp til deg! Lykke til!
Julibarn-08 Skrevet 6. juli 2008 #10 Skrevet 6. juli 2008 Jeg husker rett og slett ikke hvor mye jeg tok den gangen. Mener det var nesten en spiseskje..... Har ikke kommet så langt selv til å undersøke mengden enda siden det er for tidlig. Det romler godt i magen etter inntak i hvertfall. Det er jo en type avføringsmiddel.
lilly85 Skrevet 6. juli 2008 #11 Skrevet 6. juli 2008 fikk beskjed på sykehuset at det kunne være farlig. morkaken kunne løstne. så jeg fikk beskjed om å la det være:)
*Tyttebæret* Skrevet 6. juli 2008 #12 Skrevet 6. juli 2008 Ei veninne av meg endte opp med å måtte ta hastekeisersnitt pga lakserolje,hadde en fæl fødsel og angrer i ettertid.Det kan sikkert gå bra også da,men jeg ville ikke tatt sjansen.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 7. juli 2008 #14 Skrevet 7. juli 2008 Jeg drakk en hel faske med to dager i mellom, da jeg ventet førstemann. Fikk ikke annet resultat enn skikkelig vondt i magen og en durabelig tømming. Prøvde ALT, men måtte likevel settes i gang den 14. dagen på overtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå