Gå til innhold

Noen spm ang storken i Danmark, obs ble litt langt


Endelig gravid igjen*klarforny

Anbefalte innlegg

For snart 1 år siden fikk mannen min beskjed om at han ikke hadde noe levende sædceller i det hele tatt, siden den beskjeden kom har vi hadt mange reaksjoner, i begynnelsen følte jeg at det var gravidemager over alt, eller lykkelige foreldre som kjørte på barnevogner og tittet forelsket nede i vogna, så gikk jeg inn en raseri periode hvor jeg var forbannet på alle som kune være lykkelig når vi/jeg hadde det så vondt, så kom perioden at jeg overkompanserte seksuellt, måtte ha sex, masse sex hele tiden, var vel slik jeg søkte nærhet.

Så rundt påske begynte vi og snake om donor, kansje vi skulle prøve på det, men prisene her i norge skremte vannet av oss. Så kom jeg på at da vi var i den aktive prøveperioden, og jeg var her inne hadde jeg hørt om Storken og danmark. Søkte på storken og sæd donorer, og fant hjemme siden deres, men nå har jeg en million spm. Hva er den egentlige prisen for å få hjelp der? Jeg leste at de tipset om å ta en ultralyd hos g.u. rundt eggløsning for å sjekke om det ligger noe egg klar, dette hjemme i norge like før avreise. Men hva skjer på Storken, de må jo ta ut egget eller eggene, befrukte de og sette de inn? Hva er ca prisen for dette?

Er det noe jeg har utelatt eller har jeg forenklet dette noe veldig?

Unskyld for et noe rottete innlegg og mange spm, men føler som sagt en smule forvirret.

 

mvh meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere bestemt dere for donorsæd kan du bli inseminert, feks på Storkklinikken (Jordmor drevet). Når du nevner ta ut egg og befrukte osv., gjelder det IVF - enten med donorsæd eller din manns sæd. Ivf kan kun utføres ved fertilitetsklinikkene som er drevet av leger, de utfører også vanlig inseminering. Det finnes flere klinikker i Danmark, stort sett rimeligere enn privat klinikk i Norge. I Norge er det krav til å leve i ektenskapelig forhold for å få hjelp likevel. Kan nevne bl.a Nordica (www.nordica.org), Maigaard, Dansk Fertilitetsklinikk. Er dere/du litt ny i hvordan dette foregår, kan du fint lese deg opp en del på egen hånd på sidene til disse klinikkene - samtidig som det alltids finnes noen erfarne svar å finne her inne på forumet i tillegg.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok ikke forenklet dette i det hele tatt... Tvert imot ;)

Hvis dere har blitt enige om å prøve med donorsæd via klinikk i Danmark, så er det vel inseminasjon som er tingen for dere, med mindre noe ved deg gjør at IVF (prøverør) fungerer bedre. Som f.eks tette eggledere (dette kan du sjekke hos gynekolog ved hjelp av vannscanning eller kontrastundersøkelse).

Priser og all informasjon om prosessen finner du på hjemmesiden som du har funnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj, takker for to gode svar, men ser jeg har glemt å legge ut litt info, er mannen min som er steril, og av den grunn så må vi ha donorsæd for å bli gravide. Jeg har aldrig hadt noe problem med å bli gravid, heller tverrt i mot, den dagen jeg sist bestemte meg for å bli gravid, ble jeg gravid i første p.p, den lille som ble til av det er i dag snart 9 år. men om jeg forstod dere riktig, når vi trenger donorsæd, så var nordica stedet for oss ikke storken? Uff føler meg en smule treig her jeg *koko* men også forventnings full og glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar ikke ut egget. Du spriker, de putter inn sæd. Eneste forskjellen fra naturmetoden er hva den føres inn med. Prislisten ligger på hjemmesiden deres, noe rundt 4-7000 per behandling + selvsagt reise dit, egenandeler hos gynekolog i Norge etc.

 

Hva koster inseminasjon i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, om enn får det innvilget hos et slikt sted i norgen ligger behandlingen på ca 5000 kr, så er selvsagt forsøket verdt å høre om det hjelp for oss i norge ja :) Kan spare noen kroner på det, vi har jo vært sammen i 3 år og forlovet i 2 år av de. Så takker for det lille hintet om å sjekke i norge og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inseminering med sæddonor koster 2300 danske kroner hos Nordica (drevet av lege).

Se på hjemmesiden, der står det en prisliste.

 

Det koster mer hos Stork (drevet av jordmor), rundt 5000 danske kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om dere er gift eller har vært samboere i mer enn to år så kan dere da få inseminering med donor i Norge. har du sjekket ut dette?

 

mannen min er sterilisert og vi har valgt å bruke donor hos Stork, men ut fra det jeg har lest hadde vi kunnet få det i Norge dersom vi hadde giftet oss eller ventet til vi hadde vært samboere i to år. Av ulike grunner ønsker vi å benytte oss av Stork (eller donor i danmark), men ut fra det du sier kan det virke som om du kan få den her hjelpen i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dum ide!

Jeg er veldig fornøyd med Stork.

 

Du er velkommen til å gå inn på bloggen min, starter du nederst og leser deg oppover, håper jeg du for en del tips - jeg har forsøkt å skrive den slik at de som "kommer etter meg" kan lære litt.

jeg følte selv at det var så mange ubesvarte spørsmål, og at jeg hadde hundrevis av dem..

 

Lykke til videre i prosessen deres :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 3 950,- på Stork - verd hver eneste krone!

Veldig deilig atmosfære, og dere for en halvtime for dere selv etterpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tusen takk jenter :=)

 

Så mange gode, nyttige og kjærlige tips å få, jeg kjenner jeg blir på gråten her jeg sitter, er så mange følelser rundt dette temaet og ikke minst spm som en ikke kan spøre gud og værmann om ;)

Så takker for alle gode svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Samboeren min har fått påvist 0 sædceller i spermen, små testikler og høy FSH. Er til utredning nå for å se om de finner noe som helst. Svært frustrerende situasjon.

Spent på å se hvordan det går med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm dere er der vi var rundt jul 07, er en veldig tøff og vond periode, jeg vil bare oppmuntre dere til å gi værandre rom, rom for sorg, sinne, frustrasjon. Men vær også ærlige mot værandre og deg selv, ikke press fram følelser som ikke er der.

Men lykke lykke til, må si Dr. Purvis sier, det finnes alltid en løsning for baby, vi må bare være åpne for alternativene.

 

Varm klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode råd.

Vi tar en dag av gangen her, samtidig som vi diskuterer evt løsninger, for vi lever enda litt i håpet. Masse lykke til med donor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...