Gå til innhold

Hvor reise på shopping til USA???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann lurer på om vi skal ta en shopping/5 års bryllupsdags tur til USA. Men ingen av oss har vært der noen gang, og har dermed ikke peiling på hvor vi bør reise for å få gode shopping muligheter.

Håper noen har lyst til å komme med tips til oss:):):):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

new york!

Skrevet

New York! Der finner du alt! Designerbutikker og store, eksklusive kjøpesenter på Manhattan, og små koselige boutiqes i Brooklyn og Greenwich Village.

Skrevet

Er det billig ogsdå i new york. Outlet markets og sånn har vi hørt at skal være så billig. Eller er alt generelt billigere der borte?

Har som sagt ikke peiling:)

Skrevet

Nei! New York er ikke billig! Fint og flott er det, men hvis du vil shoppe og spare masse penger så reiser du til Texas. Ingen salestax og alt er generelt billigere i Texas, sammenlignet med resten av USA. Jeg kommer fra Texas og har shoppet mange mange steder, New York også...Lykke til!

Skrevet

eller evt. andre shoppingmekkaer:)er åpne for forslag:)

HI

Skrevet

Hvis det er kun for å shoppe er vel førstevalget NYC. Håper jo at dere får med dere noe mer enn det om dere ikke har vært i USA før:-)

Skrevet

hehe, joda skal selvfølgelig få med oss andre ting også:) Men planlegger ut i fra shopping og regner med at det finnes severdigheter der vi til slutt ender opp.

Skrevet

Florida er kjempefint, og jeg shoppa maaaasse der :)

Skrevet

Hehe, de fleste planlegger andre veien da;-) Men det er jo like greit å være ærlig:-)

Og det er selvsagt masse å se i NYC.

Skrevet

hihi ja siden det er første gang over there så regner jeg med at det er noe å kikke på stort sett over alt, dermed kan vi heller gå utifra shoppingen, siden vi planlegger å reise uten unger denne gang:)

Skrevet

Hvis det er primært shopping dere drar for ville jeg vurdert Mall of America, ligger i Minnesota, ikke langt unna Minneapolis. Ikke vært der selv, men en venninne som har vært mye i USA anbefalte det for shopping siden man får "alt" på ett sted. De har også lavere salestax der en i f.eks New York (Derav beliggenheten, de fleste "turiststatene" har gjerne høyere skatter). Har man ikke vært i USA før vil jeg tro man finner spennende severdigheter uansett hvor man reiser. New York ville jeg reist til som ren turist, selv om det alltid blir litt shopping ;)

Skrevet

Ser forresten at det er salestax i Minnesota (6%), men ikke på klær :) Det er kun 10 stater i USA som ikke har MVA på klær, 5 av dem har ikke MVA overhode (men dere vil vel kanskje ikke dra til Alaska).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...