Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Hvordan er det nå i våre dager? Får mor automatisk samværsretten ved delt foreldreansvar eller blir det automatisk 50/50 ved et evt.samlivsbrudd? Må man gå rettens vei for å få samværsretten som mor?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 kommer mest ann på hvor gamle barna er. jeg (mor) fikk "automatisk" hovedansvaret da bf flyttet, barna var da 2 år, 15 mnd og ufødt baby.. må få med at bf ikke deltok særlig i omsorgen av barna før han dro, dette var også viktige grunner til at jeg fikk hovedansvaret. de er nå 4 år, 2 år og 9 mnd. jeg har fortsatt hovedansvaret.. 50% må foreldrene være enige om. retten dømmer ikke 50-50.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå