Gå til innhold

Hei alle sammen;-)


sutten

Anbefalte innlegg

Jeg er ny på denne siden,er i uke 27 nå.

Å venter ei jente,vi gleder oss stort:-)

Lurte litt på om dere har lagt på dere mye?

Har en lege som er helt oppsatt på at jeg skal legge på meg max 12kg,blir helt nervøs jeg.Har lagt på meg 8kg til nå.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei :) jeg er i samme uke som deg, og jeg har lagt på meg 11kg. jordmor sier jeg er helt perfekt og babyen har helt normal vekst - ikke for stor.. hehe! så jeg tror ikke du skal ta det legen din sier så alt for alvorlig. det er veldig forskjell fra person til person å om du legger på deg 12,15 eller 20 kg har det ingenting å si... :) bare kos deg du:) kan jo ikke gå rundt å tenke på vekta hele tiden heller, om du veier for mye for lite, du kommer jo til å bli helt gal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Jeg er i samme uke som deg og har lagt på meg 4 kg... Men jordmor sier det er akkurat passe for meg... så det varierer stort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat samme som deg, 27 uker og lagt på meg ca 7-8 kg...

Tror det er nokså normalt, jeg håper at jeg holder meg innenfor 15 kg totalt, men jeg teller ikke akkurat kalorier...! Så lenge man spiser relativt sunt er det veldig greit...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.

jeg er i samme uke som deg å venter å ei jente. er kjempe spent.

Har lagt på meg 2 kg å de kom nå de siste 3 ukene. veide en del for mye før svangerskapet , så at jeg ikke går opp så mye er bare en fordel , og babyen er som den skal å lider ingen ting. men for all del. jeg teller overhode ikke kalorier eller gjør noe spesielt for å ikke gå opp. gi meg ei plate frukt nøtt å swoch så er den borte.

 

lykke til å kos deg masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå i uke 24 og har lagt på meg 7-8 kg. Syns selv det høres litt mye ut men jordmora sa det var flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen hit :-)

 

Jeg har hørt at alt mellom 6-20 kilo er innenfor nomalen. Og at "baby"-tingene veier mellom 12-14 kilo. Men jeg ville ikke vært så stressa på det, hvis du lever et normalt sunt liv ellers. Jeg og svigerinnen min er like gravide, ca uke 26. Jeg har lagt på meg 6, hun har lagt på seg 11. Hun gikk opp 26 kilo i forrige svangerskap, og 7 mnd etter var hun enda tynnere enn før hun ble gravid, uten spesielt mye trening:-)

 

Jeg er med min første, har ikke så mye å sammenligne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Jeg har termin 16. Oktober, har lagt på meg 6 kilo.

Jeg teller ikke kalorier, men har merket at jeg blir fortere sulten så jeg spiser litt mer enn det jeg gjorde før jeg var gravid. Regner med at dette er helt vanlig og at kroppen sier ifra om hva den trenger av mat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 11 oktober, og lagt på meg bare 1,5 kilo til nå. Har mye å gå på fra før,så JM sier det er fint og at alt ser bra ut :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 25 nå og har lagt på meg 3,5 kilo så langt. Har en 15 kilo ekstra fra før så det gjør ingenting at jeg ikke har lagt på så mye. Jeg er helt samme størrelse som før, det er bare magen som vokser, og magen og babyen er passe stor:) Jordmor sa ingenting om vekten min. Har ikke fått noe beskjed om hvor mye jeg evt. bør legge på meg. Men leste et sted at med min BMI, bør jeg kanskje holde meg innenfor 8-12 kilo. Har som mål å være tynnere etter amming enn jeg var før jeg ble gravid. spiser akkurat det jeg vil, men er kanskje litt mer forsiktig med godterier. Vil jo ikke putte hva som helst i babyen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

Jeg venter mitt andre barn og er på slutten av uke 26 nå,.. Jeg har gått opp 15 kg til nå.. Men jeg gikk sykt mye ned etter 1 mann. Gikk opp 20 akkurat med han og ned 25, legene var igrunn litt bekymra, men siden jeg legger godt på meg nå så slapper de av til denne er ute. Håper jeg ikke går så mye ned denne gangen for da blir det sykehus og styr for å finne ut hvorfor kroppen min ikke tar til seg det jeg spiser ordentlig..

 

Jeg veide bare 45 kg da jeg ble gravid med snuppa i magen. Jeg gikk ned uten noen form for trening etter jeg fikk gutten min. Tror ikke det er sunt å stresse for mye med dette med vekta, det viktigste er jo at babyen har det bra inni magen og at du som er gravid får i deg det du trenger og litt til pga babyen..

 

Kos deg med magen og bekymre deg heller for vekta om et par års tid..

 

Klem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...