Gå til innhold

Utfordring:trenger desperat yrkes/utdanningstips!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du lyst til å foreslå et yrke/utdanning du tror kan passe til meg? Kommer med en oppsumering om meg selv

Utadvent og sosial-liker best å ha det litt sosialt på jobb

God evne til å tilpasse meg ulike miljøer, har stort sett kommet godt overens med alle kollegaene før ihvertfall...

Takler godt stress

Utpreget service innstilt

Jevnt bra karatere i alle fag, ingen som skiller seg veldig ut.Men ikke så glad i språk. Ikke akkurat noe ingeniør emne heller...

Syns det er så vanskelig- har en håndtverks utdannelse. Men lite jobber, og har ikke lyst til å drive for meg selv. Har jobbet mest i service næing tidligere.

Det jeg ideelt sett ønsker meg i en jobb:

Grei lønn

Trivelig arbeidsplass

Familie vennlig med mulighet for å jobbe redusert

Hvis du vil svare blir jeg så glad!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flyvertinne. Flott lønn, gode sosialeforhold men kanskje ikke veldig familie vennlig.

Gullsmed. God lønn, kanskje ikke sosialt på topp, du får brukt dine kunstneriske evner og det er familievennlig.

Skrevet

Førskolelærer

familievennlige arbeidstider (ikke skiftarbeid)

lønn.. tja, som ca andre treårige høyskoleutdannninger (ca 300.000)

sosialt, jobber med og rundt andre mennesker hele dqagen, og et trivelig arbeidsmiljø, hvor kollegaene har en god tone er alfa omega

samt "klientene" er ikke bare barna, men foreldrene også, spennende

fysisk jobb, man bruker kroppen, det absolutt motsatte av kontor rotte, man drar helsemessige fordeler, og kan spare tid på å løpe til treningsstudio etter jobben, fordi man har vert i aktivitet hele dagen (mere tid med familien på ettermiddagene)

mange kommuner som lyser ut "rare" stillingsprosenter, altså redusert arbeidstid om du vil, gjewrne 50 pst, 60 pst 80 pst og mange 100pst også

dessuten kan du bli styrer i barnehagen (eller søke poå slike stillinger) om du blir sliten av å jobbe på gølvet og da er det mere snakk om kontorarbeid og administrasjon, lønninger, økonomi, osv osv, så muligheten for å variere arbeidsoppgavene er tilstede om man utdanner seg som førskolelærer.

Barnebursdagsselskapene til dine egne unger, blir enklere å takle, fordi du er vandt til å håndtere mengdevis med barn;)

Som forelder kan du føle deg tryggere på enkelte vanskelige spørsmål/utfordringer, fordi du kan dra inn den pedagogiske kunnskapen din inn i morskunnskapen din i enkelte avgjørelser..

du får være masse ute når du er på jobb, blir ikke så kjempe kjipt å være på jobb om sommeren når det er strålendes sol, som om hvis du jobbet på en butikk, kontor eller noe annet "inne-jobb"

alle dager er forskjellige, ingen dager blir helt like, pga stort rom for spontanitet

i forhold til andre omsorgsyrker, er barnehagen mest preget av "lykke" eller ikke tragedier som dominerer (ja, selv om det er helt forferdelig de gangene man møter barn som blir utsatt for omsorgssvikt, overgrep o.l) men det jeg mener, er at det er ikke de tragiske djebnene som dominerer, sett i forhold til foreksempel jobbe i bolig med psykisk utviklingshemmede, hvor alle har en lang og gjerne vanskelig livshistorie osv

Skrevet

Førskolelærer

Lærer

sosionom

barnevernspedagog

hotell resepsjonist

sykepleier

fysioterapeut

tannlege

Skrevet

HI her.Takk for tips!!!

Noen flere??? Hper noen kommer med et forslag jeg ikke har tenkt på selv...

Ang førskolelærer er det så mange som sier at det bør man brenne for. Og at det kan bli tungt å jobbe med barn når man har barn selv.Synspunkter???

Har jobbet resepsjon litt. Trives kjempegodt, men ønsker vel ideelt sett noe med bedre lønn.

Skrevet

lege? betaler bra sikker lønn og arbeid.

Skrevet

Hvis du vil ha bra lønn, bør du droppe førskolelærer, sykepleier, fysioterapeut osv. Tannlege eller lege, økonom, jurist, kiropraktor osv er mye bedre betalt.

Skrevet

Førskolelærer er ikke bra betalt, og slett ikke som andre 3 åringe høgskoleutdannelser. Økonomer har høyere begynnerlønn enn 300.000,-. Tror gjennomsnittet ligger på litt over 350.000

Skrevet

Jeg har et godt tips til deg! Ta interessetesten på NAV sine sider, det gjorde jeg og fant et yrke som passet for meg. Har ikke angret en dag på valget jeg tok, (Gjorde dette for 6-7 år siden..)

Her er linken:

http://www.nav.no/page?id=318

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...