Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Hei;) Er ny her inne på BIM. Jeg og samboeren min snakker om å få barn. Ønsker derfor store og små råd om hva vi skal tenke på og ta hensyn til før vi bestemmer oss. Det er jo tross alt en veldig stor beslutning
marona201 Skrevet 7. juli 2008 #2 Skrevet 7. juli 2008 Ingen som ønsker å hjelpe meg med dette?? Håper på svar!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #3 Skrevet 7. juli 2008 Det kan jo være mye forskjellig fra person til person og fra par til par. For vår del er det jeg som ikke har vært klar før nå. Samboeren min har ventet på meg i ca 2 år.... Det som har vært viktig for meg er en god og stabil økonomi, kjøp av leilighet, og jobben/karriæren. Jeg ble plutselig veldig klar for ca 2 mnd siden, kan ikke helt forklare hva som sjedde, men nå er jeg skikkelig babysyk! Av praktiske grunner så passer det best å vente til oktober før vi stater prøvingen så får bare smøre meg med tolmodighet til da!
marona201 Skrevet 7. juli 2008 #4 Skrevet 7. juli 2008 ok, ja det var den tålmodigheten da;) Jeg er 21 og samboeren min er 25, vi har vært sammen i 7 år, og vært samboere i 3 av dem. Begge har fulltidsjobb, vi leier leilighet og har bil. Så alt det er på stell. Men så er det den oppgaven med ansvaret for et lite barn! Masse en må tenke på rundt det å få barn. Men en gang må det jo skje, å hvorfor vente?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 En baby vil jo helt klart snu livet opp ned, men høres ut som dere har det praktiske på plass i hvert fall. Men en må jo være klar over at det vil bli mindre tid til seg selv, mindre søvn og at alt må planlegges i større grad enn før. Det å ha ansvaret for et helt nytt liv tror jeg blir helt fantastisk. Tenk det å endelig treffe den lille etter 9 mnd i magen og helt uten videre elske den over alt på jord. Og uten oss vil de ikke klare seg! Alt kommer sikkert til å falle på plass av seg selv! Jeg er selv 26 og samboeren min er 30, vi har vært sammen i 8 år.
marona201 Skrevet 8. juli 2008 #6 Skrevet 8. juli 2008 "Ulempene" vil nok falle bort med en gang du får ditt eget barn i hendene vil jeg tro:) har lyst på mai-barn, men iforhold til jobben så passer det dårlig å bli gravid nå, i tilfelle jeg blir plaget av morgenkvalme å annet som følger med. Men vil jo ikke vente til mai 2010 med å få barn! Høres utrooolig lenge ut.
malla85 Skrevet 9. juli 2008 #7 Skrevet 9. juli 2008 Kanskje dere bare skal kaste p pillene (hvis du går på det), og ta det som det kommer. for mange tar det en tid fra du begyner å prøve til det faktisk skjer. Samboer og jeg tenkte at etter at han hadde fått fast jobb skulle vi vente noen mnd før vi skulle bli gravid. Etter 4 mnd heiv jeg resten av p pillene og satte igang prøvinga. Men her er jeg nå 6 mnd etter. Fremdeles ikke gravid og samboer er i ny jobb. Ikke alt går etter planen hvor enn mye du planlegger. Så nu tar vi det bare som det kommer. Vi vil begge ha barn nå. skjer det så skjer det. Så det var mitt råd. og historie. He, he
marona201 Skrevet 11. juli 2008 #8 Skrevet 11. juli 2008 Takk for mange gode råd, tror vi har bestemt oss for å bli prøvere i august/september! Spennende:)
snille_snille Skrevet 12. juli 2008 #9 Skrevet 12. juli 2008 Så kjekt da! Det er jo ikke lenge til heller Lykke til med prøvingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå