Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på ordinær ultralyd på Ullevål på torsdag, og er utrolig spent. Det viktigste er selvfølgelig å få vite om alt er bra med bebisen, men må innrømme at jeg er veldig nyskjerrig på kjønn også. I informasjonsbrevet står det at opplysning om kjønn ikke er en del av undersøkelsen, men her inne virker de som det er mange som får vite det. Hvordan er det egentlig? Måtte dere spørre om det? Noen som har vært til ultralyd på Ullevål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det stemmer at opplysning om kjønn ikke er en del av undersøkelsen, men jordmor pleier å spørre om vedkommende ønsker å vite kjønn eller ikke, ellers kan du jo spørre :) vi ble ikke spurt sist vi var på ul med førstemann, men fikk vite ettersom vi spurte :)

Skrevet

Vi var på Ullevål på UL og vi spurte bare jordmor. Vi sa ifra med en gang at om det var mulig å se det, ville vi vite kjønn. Og det fikk vi:)

Skrevet

Jeg fikk også noe "det vil ikke bli anledning til å se etter kjønn" i brevet fra sykehuset. Syns det var snodig ting å skrive, det er da vel ganske vanlig ting å gjøre..

Skrevet

Vi var på ordinær UL på fredag og helt på slutten av undersøkelsen spurte vi om hun kunne se kjønnet. Det tok ikke lang tid, tror hun hadde konstatert at det var en liten gutt på under 10 sekunder. Nå lå han slik at hun fikk lett se den lille tuten da... tihi.

Det trenger jo ikke være det første du spør om. Forresten, hvis du vil ha bilde av lillebabyen din koster det 20,- pr bilde som man betaler kontant til jordmoren. Kjekt å vite :)

Gjest elissa2
Skrevet

må dere betale for ul bilde? det må ikke vi....har fått en masse bilder hver gang vi har vært på ul....

Skrevet

Har vært til UL på Ullevål i begge svangerskap. Første gangen fikk vi vite at vi ventet en jente, men nå, sist gang, gikk det ikke an å se. Hun var ikke så veldig ivrig på å prøve heller, da, jordmoren, synes jeg, men hun sa at"hadde det vært en måte å få sett det på, så hadde jeg gjort det". Det var for spiss vinkel, så vi kom ikke til mellom bena. Greit nok det. Fin og frisk var luringen i hvert fall, og det er jo poenget med undersøkelsen.

Vi betalte forresten også 20 kr. per bilde.

Skrevet

De skriver vel sånt i brevet fordi det ikke er dette undersøkelsen går ut på, eller man skal bruke tid på, og fordi mange fokuserer veldig på akkurat dette med kjønn. Men jeg har ikke hørt om noen som har nektet å kikke etter! :-)

Jeg skal på ul i morgen, og er kjempenysgjerrig på kjønn. Fikk vite det sist, og håper de kan se det denne gangen også.

Skrevet

Første gang jeg var på ul på ullevål spurte jeg jm om hun så hva det ble og da ble hun kjempe furt og sa at dette var IKKE noe viktig i det hele tatt og nektet og si noe mere om det.

Jeg var litt yngre med 1 mann og følte meg bare dum og sa ikke noe mer.

(det var jente og tok privat ul etterpå)

Men nå med lillebror var det en kjempe hyggelig dame som var positiv og gjorde hele undersøkelsen med god forklaring og åpenhet og hun spurte om jeg ville vite hva det var... vi visste allerede at det var gutt og det var hun 100 % enig i.

Så det kommer litt an på hvem som undersøker deg.

Skrevet

Vi betalte heller ingenting, og fikk med oss 7 bilder!!!

Skrevet

Da vi var ferdige med å få undersøkt alle organ osv, sa jordmor at nå hadde hun sett over alt hun skulle, så om det var noe mer vi ville vite? ;)

Hint, hint, hehe. :D

Ja, sa vi, om du kan se noe mer så vil vi gjerne vite! Og da så vi tydelig etterhvert at det blir enda en gutt! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...