lillemarie Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Er litt bekymret for tiden. Jeg er 13+4 på vei og har hatt noen kjipe uker i det siste med sterk kvalme og så lavt blodtrykk at jeg omtrent bare har sovet. Har vært 50% sykmeldt og når jeg er på jobben sitter jeg hele dagen. Har forsøkt å gå tur så ofte det har vært antydning til overskuddsenergi. Den siste uken har jeg fått veldig vondt i ryggen. I begynnelsen var det mest når jeg satt rolig og jeg trodde det var fordi jeg var så passiv. Men de siste dagene har det blitt mye verre. Jeg får nesten kjerringstøt hvis jeg bøyer meg eller vrir meg feil (dvs uten god knekk i bena) og kjenner ofte en murring i korsryggen når jeg ligger. Sitter jeg mer enn en time blir jeg helt stiv. Noen ganger gjør det vondt når jeg setter meg, som om det skompes til noe ømt inne i magen (har egentlig satt det i forbindelse med treg mage, men nå er jeg usikker). Jeg er ganske liten og smal og har regnet med at jeg sikkert vil merke det når jeg blir tyngre, men det er jo så tidlig (jeg har faktisk gått ned i vekt siden jeg ble gravid) Er det noen som har noen erfaring med bekkenløsning så tidlig. Er det sånn det kjennes og i så fall...hva nå?
niania Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 hei, jeg ville bare si at jeg har det akkurat som deg! det er som å lese om meg selv. fikk smerter i venstre side av korsryggen veldig tidlig. jeg er 17+6 nå og smertene i korsryggen avtok litt da jeg begynte å ta mer hensyn til meg selv - jobba masse først, ble også sykemeldt og det hjalp da jeg slappa av litt. får fortsatt stikkende vondt i den ene sida av korsryggen når jeg støvsuger og gjør litt anstrengende ting.
lillemarie Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2008 Ååå det var godt å høre at du har blitt bedre. Blir litt skremt når jeg leser om bekkenløsning. Det høres ut som noe som kan følge en stund. Jeg skal til legen i morgen igjen. Jeg ble nemlig friskmeldt fra forrige uke og det fungerte jo dårlig. Får se hva legen sier da.....
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Hei! Jeg hadde bekkenløsning i sist svangerskap og har fått det igjen. Det er dessverre noe du bare må leve med. Det viktigste er at man ofte skifter stilling slik at man ikke presser bekkenet mere enn nødvendig. tåler ikke bekkenet mer enn en time før det er sikkelig dårlig, sitt en halv time, ta en tusletur eller legg deg nedpå. Jeg hadde god hjelp av fysioterapaut som hjalp meg masse. varm dusj mot korsryggen om kvelden før jeg la meg. Anskaffet meg varmeteppe til sengen, det hjalp å få litt varme på ryggen, da ble smertene mindre hos meg. Det er mange ting man skal unngå å gjøre, som helt dagligdagse gjøremål. kk i bergen har skrevet en del om bekkenløsning og hva man skal være obs på. http://www.helse-bergen.no/avd/kvinneklinikken/diagnose/Bekkenloesning.htm det hjalp veldig for meg å være i terapibasseng, det er badebasseng med 30 + grader i vannet. man skal ikke svømme vanlig, da dette øker beslastningen på bekkenet, men bevege seg, svømme på rygg. Gjorde dette to ganger i uken og ble redningen min sammen med fysioterapi.
MiLady Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 Må bare si at dere her heldige, ikke i den måten å få bekkenløsning, men å vite at det er bekkenløsning dere har. Jeg er i en situasjon som gjør at det er veldig vanskelig å vite om det er bekkenløsnings- symptomer jeg har, eller om jeg har proteusjon-symptomer. For har en proteusjon i ryggen min, og fys. sa at de symptomer på det er ganske så likt bekkenløsning. Derfro måtte jeg bare si at dere er heldige. Men skjønnner jo at dere ikke er heldige, at det ikke er noe heldig å ha vondt i ryggen og bekkenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå