Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle gravide:)

Jeg er i dag 5+1, fant ut dette på lørdag:) Men har forståt på mange her inne att å få lege time skjer rundt i uke 10-12.

Jeg skulle ønske å hat en lege time nå i morgen, å tidlig UL? hva må til får å få ordnet dette, må man betale? trenger man en god grunn får å få det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du sier du er usikker på hva du vil gjøre og ønsker en UL for å bestemme deg får du det dekket. Hør med legen din evt i morgen.

Skrevet

De som får ul gjennom det offentlige, er de som har hatt, eller har trøbbel, fare for å miste osv. Viss du bare er nyskjerrig, så kan du visstnok gå til privat gynekolog. Det koster visst 500- 1000 kr, litt etter hvor i landet du bor.

Skrevet

Grunnen til at det er vanlig å ha første legetime rundt uke 12, er fordi det er først da de får målt noe særlig, og fordi de ikke får gjort så mye før det.

Og ultralyd allerede nå har egentlig liten hensikt. Skal du spandere på deg privat ul, vil jeg anbefale deg å gjøre det etter den ordinære ul. Jeg har iallfall fått høre at det er da man får best bilder.

Skrevet

Men om poenget er å finne ut nøyaktig hvor langt hun er på vei burde hun selvsagt gjøre det nå for det er nå de ser det mer nøyaktig enn ved ordinær ul.

Skrevet

Hæ? Det kan jeg ikke skjønne. Jeg var på ul da jeg var 7+1, og det var ikke mye de klarte å se da.. vi så bare en liten prikk. kunne ikke stadfeste hvor langt på vei jeg faktisk er ut fra det.

Men hun vet jo hvor langt på vei hun er, ergo er det ingen grunn til ekstra ul.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:) Ja jeg vet hvor lankt jeg er på vei.. sånn ca.. men har hatt en ujevn syklus.. men det ordnes allti:)

Er nok mest får å få d sjikkelig bekreftet jeg ønsker.

Pluss vi har mye tvillinger på begge sider. så ville sett om d va en el to klomper:P

Tror jeg skal klare å vente, men tenker hele tiden

"tenk vis testen viser feil"

Har tatt 5 tester 3 dager etter hverandre, alle positive da:P

Skrevet

Bubba, skjønner deg godt! Da jeg sa det når jeg var på legesenteret etter jeg testet positivt forrige gang, sa de at de gjerne kunne ta en test - men at de på apoteket var like sikre. Så det var ikke mer de fikk gjort.

Noen legesentre har ul-apparat, så du kan jo høre med de om du kan få ul. Skader uansett ikke å spørre.

Skrevet

Om noen ønsker en abort feks så ser de det mye tydligere så tidlig enn ved uke 17. De er veldig strenge på UL, så derfor vil jeg tro at de faktisk kan se mer nøyaktig så tidlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...