Gå til innhold

Hva er rett? nerver eller ikke nerver i melketenner??


♥♥♥Mamma til nr 2 i Mai-09♥♥♥

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 18 mndr har knekt av en liten del nederst på ene fortanna si oppe. TROR ikke han har vondt....

Men hva kan jeg gjøre?

Gjør de noe hos tannlegen?

Har hørt at det finnes nerver i de tennene, og hørt det motsatte....Hva er riktig?

Er det fler som har fått de vakreste nyeste hviteste tennene sine knekt?... Huff...ble så lei meg da jeg så det..:(....... For det syns jo... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått vite at det ikke er, derfor unger kan tygge isbiter og is, de kjenner ingen ising. De kan også borre i melketenner uten besøvelse hos tannlegen for det gjør ikke vondt...

 

Men jeg tørr ikke være helt bastant, jeg er ingen tannpleier ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at melketenner har nerver. Alle tenner har noe som kalles pulpa, dette er bløtvevet i tennene. Og inni dette bløtvevet finnes det blodårer, og nerver. Dersom det ikke finnes det vil jo tanna dø, vil den ikke det da? Dersom man mister en bit av tanna trenger ikke nerven å være skadet og da vil man heller ikke ha smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det nerver i tanna. Man bygger ikke på melketenner, men det er bra å få sjekket at det ikke er noe mer skadet som du ikke kan se. Ring til tannhelsetjenesten dere sokner til og hør om de er åpne i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...