Gå til innhold

Hjelp! Ang lammeskinn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man hører jo at det er kjølende på varme dager. Men naboen her var helt fortvilet fordi den nyfødte babyen hennes ble så svett når hun lå på lammeskinnet, i forhold til rett på bomullslakenet.

Må man ha ullbody også for at det skal virke kjølende??

Svar mottas med hjertelig takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vet jeg, men min erfaring er at lammeskinn ikke er avkjølende slik det sies. Jeg anbefaler å ikke bruke lammeskinn med mindre man skal isolere mot kulde. Er barnet allergisk mot ull vil det få "ståpels" og fryse eller det vil bli varmt, i tillegg kan det klø. Det samme vil jo skje om man bruker ullbody på barnet. Det er en lammeskinnsbølge for tiden, der lammeskinn er så fantastisk sunt og flott på alle mulige måter, men jeg syns ikke man skal overdrive egenskapene til ull for enhver pris.

Skrevet

mye sies og mangt erfares:) jeg bruker ikke lammeskinn om sommeren, bare vinter overgang vår, høst. jeg synes også de små blir for svette og får fort varmeutslett med lammeskinn. ang ullbody så bruker jeg også dette bare når det er kjølig i luften om høst, vår og selvsagt om vinteren. mine unger har fort blitt for varme i dette også, men det er også individuelt opp til hver unge. noen unger blir fortere kalde enn andre og trenger litt ekstra varme, og noen er motsatt. dette vil du selv erfare. håper dette gav deg noen pekepinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...