Gå til innhold

Grrrrr... Gretten, ja.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ny her, og er en smule frustrert. Jeg har vært "skapleser" her i en måneds tid nå, og ser at de fleste her har full kontroll over hvor langt de er på vei osv. Selv har jeg INGEN aning! Var hos fastlegen min i håp om å bli litt klokere, men neida. Hun ble bare irritert på meg fordi jeg ikke husket når jeg hadde mensen sist. Det er jo ikke lenge siden jeg sluttet med pillen, så jeg tenkte det kom til å ta lang tid siden jeg har stått på den i 8-9 år. Og uregelmessig mens har jeg alltid hatt, med varierende blødninger og alt. Men når mentruasjonen uteble helt, og jeg fant ut at jeg hadde 9 av 10 tegn på graviditet, fant jeg ut at det var på tide å ta en test... Positiv! *glede seg* Men så var jeg jo hos fastlegen, som ikke kunne finne noe som helst, og da ble jeg jo nervøs for om testen hadde tatt feil. Så jeg tok en til: Positiv! Legen lovte at jeg skulle få tidlig ultralyd for å finne ut litt mer, og så satte hun opp en foreløpig termin i begynnelsen av februar. Men så fikk jeg brev fra jordmoren om at min "tidlige" ultralyd er 18. september!!! Hallo?! Hva er vitsen? Så nå vet jeg ikke om jeg skal bestille ultralyd hos privatklinikk eller hva jeg skal. Tenk om det er noe galt med fosteret, da? Er det ikke bra å finne ut det så tidlig som mulig? Huff.. Kjenner at hormonene er i ferd med å frarøve meg all fornuft nå. TROR jo ikke egentlig at det er noe galt. Er jo skjelden det. Kan noen si noen ord som får meg til å gire ned et par hakk? Evt. om dere vet om en privat klinikk i Gjøvik, Valdres, Lillehammer området? Takknemlig for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å be legen gi deg henvisning til ul fordi du skal finne ut hvor langt du er på vei. Hun skal verken bli irritert eller sur på deg, hun skal gjøre jobben sin som er å gi deg en henvisning til UL for å finne ut hvor langt du er kommet i svangerskapet.

Skrevet

nå må du IKKE misforstå meg :) ei venninne av meg hadde samme problemet, og fikk sein ul likevel. så ho gikk til legen igjen, og sa ho var usikker på om ho ønsket og beholde barnet eller ikke. abort grensen er 12 uker, så ho kom RASKT inn til ul for å sjekke. ho skulle selvfølgelig IKKE ta abort, men var desperat etter å finne ut hvor langt ho var på vei, så sa det for å komme inn. og etterpå sa ho at det lille nurket ho fikk se på UL kan ho aldri i verden fjerne :) så alt gikk fint etterpå

Skrevet

Gå til privat ultralydklinikkf/gynekolog, de vil måle fosteret og på bakgrunn av dette fortelle deg for langt du er kommet. De kan også ta blodprøver for å måle HCG-nivå. Ofte vet ikke fastlegen nok og de har jo ikke ultralydutstyr, så det er mye bedre å betale for privat time. Du er ikke den første i historien som ikke er sikker på når siste mens var, så dette var uproff behandling av fastlegen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...