Gå til innhold

Bæring av baby på 2 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til fjells i begynnelsen av august og da er snuppa litt over 2 mnd. Er midt på vidda så vogn er uaktuelt. Kan eg bruke sånn babybjørn sele på henne så tidlig? blir litt stress å bære henne vanlig hver gang vi skal utenfor hytta.

Lurer på om vi skal kjøpe bæresjal til henne, men er redd det blir for innviklet og da bortkastet penger(har ikke så mye penger nå pga bilen! Argh!!) .... men vet jo at det er bedre for både meg og henne...(sliter med ryggproblemer)

Hvor selger de evnt billige sjal som er gode? vet ikke hvilken type eg skal ha heller...er så mye å velge mellom....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt...

Skrevet

Sats helt klart på en MT eller en slynge av et eller annet slag!

Jeg bruker MT daglig til begge mine, eldste er snart 2 år og yngste er 5 uker i morgen:)

BabyHawk sine er gode, det ligger mange på Finn, mamsemums.no har, dotedot.com, mammamya sine er fine osvosv.

Skrevet

Selv elsker eg sjal da, spesielt når de er så små, for det omslutter så bra:) Men det kan vere litt vanskelig i begynnelsen og visst du er ute etter noe som er lettvint og bra anbefaler eg også meitai. Lotusbarn.no selger babyhwk i norge.....tror dette er den billigste du får tak i fra norske nettsteder. Ellers har tettinntil.no og thebabywearer.com kjøp og salg forum der du kan kjøpe brukt:) (evt finn eller ebay)

(BB kan du bare bruke i 30 min av gangen og det kan jo vere upraktisk også visst du er helt uten vogn).

Skrevet

tusen takk for mange tips. Må bare snakke litt med mannen og får eg viljen min bestiller eg meg en mei tai=)

Skrevet

Vil bare si at dersom du har muligheten til å prøve forskjellige varianter før du kjøper vil jeg anbefale det! Jeg har en baby på 3 mnd nå, og jeg synes mei tai er grei å bære i, men foreløpig foretrekker jeg elastisk sjal.

Synes det er bedre å bære lillegutt med, og mer praktisk siden man kan ta babyen ut og inn uten å knyte opp hver gang. Dersom du or i nærheten av en babybutikk som selger sjal også, så kan du jo gå innom for å prøve, der får du hjelp til knyting også :) (synes forøvrig selv at det var lettere å knyte elastisk sjal enn mei tai)

Ellers arrangeres det bæretreff, dersom du går inn på tettinntil kan du jo se om det er noen treff i nærheten av deg. Da får du jo muligheten til å prøve mye forskjellig så du ser hva du foretrekker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...