Fire småtroll Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Har funnet ut at det er nødt til å bli en sånn på oss, eneste 7-seteren vi har funnet som det faktisk er plass til barnevogn, litt bagasje eller handleposer også, i tillegg til setene.... Men er ørlite skeptisk til å kjøpe så stor bil, hvordan er de f.eks på vinterføre? Er dere i det store og hele fornøyd, eller finnes det noe bedre alternativ?
Gjest Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Jeg -vi- er kjempefornøyd!! De er kjempegode å kjøre. Sommer som vinter. Har ofte opplevd at bilen er lettere å komme frem med om vinteren på dårlig føre enn mindre biler fordi den er såpass tung i seg selv. Null problem med glatte islagte bakker hvor mindre biler skled ned igjen. (Så langt vi da fikk tatt oss fart opp og slapp å stoppe fordi andre gled ned igjen. Da fikk vi også trøbbel - men det var _ikke_ pga bilen.) Jeg er veldig glad i høyden. Mens enn med de andre bilene må se rundt hekker osv, ser vi over. Veldig praktisk i de fleste kryss osv Det kommer godt med når en kjører også. Ser mye tidligere når en skal kjøre forbi om det kommer bil eller ikke. Jeg tenker ikke over det til daglig. Men når vi låner andres biler, føler jeg at jeg ikke har noe kontroll. Må stopp i hvert kryss for å se rundt, og tør ikke ta forbikjøringer uten _god_ margin. (Da er det så ille at de bak meg har irritert seg lenge) Bilen er ikke lenger enn stasjonsvogn, men det kan føles slik fordi den er så høy i tillegg. Jeg var også skeptisk da mannen ville kjøpe. Men etter at vi hadde lånt bilen ei helg var jeg ikke i tvil jeg heller. Vi kommer nok "aldri" til å gå ned til vanlig bilhøyde igjen. Det eneste som er negativ er at jeg ikke liker lukeparkering. (Det likte jeg ikke før vi fikk den bilen heller) Drar vi inn til byen føler jeg at det blir veldig trang om plassen. På de nye stedene er lukene trangere også. Da er det akkurat at jeg får plass til bilen mellom strekene. Må planlegge det slik at jeg parkerer innetil noe og får ene siden av bilen "fri". Da går det greit. Plassmessig er jo også helt topp!! Vi triller barnevognene rett inn ) Aner ikke hvordan jeg slår sammen barnevognene mine jeg. Når vi skal på ferie pakker vi med oss alt. Trenger ikke velge mellom regntøy eller sommerklær når vi drar på 3ukers biltur Har campingvogn og det suser som en drøm fremover. Mannen glemte ofte at den hang på når vi skulle stoppe *hihi* Vi har forresten en stor bakdel med vår!! Det er så mange som vil låne bilen når de skal hente seg møbler osv. Ikke særlig gøy det! Vanskelig å si nei helle tiden også.
krabbetrollet Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 I motsetning til hun over er jeg ikke så fornøyd med Caravelle på vinterføre. Men jeg er vant til firhjulstrekker da, så det er ikke noen andre biler som kommer opp mot det på glatten... Men ellers er jeg veldig glad i Caravelle! God plass i alle seter, lett å feste barnas seler siden man kan gå helt inn til baksetet. Parkering var litt "skummelt" i begynnelsen, men blir vane etterhvert. Jeg kjører lang Caravelle, og den kan være litt vanskelig å snu der det er trangt, men med ryggesensor blir det lett likevel. Den piper når man kommer for nært noe :-)
anonymjeg Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Vi har også caravelle, og er kjempefornøyde!! Beste bilen vi har hatt! Akkurat kommi hjem fra ferie nå, kjørt over 100 mil med 4 unger og 2 voksne, ikke noe problem! God plass i bilen, og er det noe med en av de minste er det lett å gå bak i bilen og hjelpe dem! Jeg har heller ikke hatt noen problemer med den på vinterføre, god bil å kjøre uansett spør du meg...
Fire småtroll Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2008 Tusen takk for svar, høres ut som de fleste er fornøyd... Jeg tenker også litt på dette med rygging og parkering, men det er vel en vanesak, får nok teken på det etterhvert. Men har en mistanke om at jeg kommer til å parkere langt unna døra på butikken så jeg får best mulig plass rundt meg ja ;-)
PAVEEL Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 hei kristin. har du tenkt noe over om dere skal ha en ny bil el en brukt en? og evt hvilken prisklasse hadde dere tenkt? koster jo en hel umasse med en ny, men sikkert veldig gode da:-)
Fire småtroll Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2008 Helt ny blir det ikke, det har vi ikke mulighet til i det hele tatt, men jeg håper vi kan få skrapt sammen nok til å kjøpe en som er 2-5 år gammel. Kommer litt ann på hva vi får for den bilen vi må bytte inn også... Må sette oss ned å regne litt på det, de finnes jo i mange forskjellig prisklasser på dem, har tittet litt på Finn.no. Ingen bråhast egentlig da, men hadde vært fint å få det ordnet før vinteren.
Måsa so skit på ferjo Skrevet 6. juli 2008 #8 Skrevet 6. juli 2008 Vi er kjempefornøyd! Men det må nesten være 4-hjulstrekk. Hadde 2-hjulstrekk før, men bytta til 4-hjulstrekk for den ble bare "kjelkete" på tung snø og sørpeføre.
2 prinsesser og 1 prins <3 Skrevet 6. juli 2008 #9 Skrevet 6. juli 2008 Vi har VW Caravelle, syncro, lang utgave. Kommer frem OVER alt! Har aldri stått fast. Bare å trille vognene rett inn! Aldri mangel på plass. ER en drøm å kjøre:D Vi er storfornøyde!! Anbefales! Skal garantert ha oss en caravelle til en gang:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå