Gå til innhold

Trenger hjelp SÅRT

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for under 3 uker siden en nydelig datter. Vi var forbredt på at foreldretilværelsen ikke er lett, men så tøff trodde jeg den ikke skulle være. Fra dag en har jeg hatt problemer med å få henne til å sove, og hun skriker mye..Dette har bare blitt verre og verre for hver dag. Hun bruker mesteparten av tiden på å hylskrike. Og sover svært lite. Blitt så ille at den eneste gangen hun ikke skriker er ved bil kjøring, trilling (ikke alltid det hjelper heller) Og når jeg legger henne på brystkassen evnt bysser. Men jeg kan jo ikke ha henne liggende der 24 timer i døgnet. Så fort jeg flytter på henne så hyler hun. Skifter jeg bleie,hyler hun,bader jeg henne , hyler hun. Hun hyler rett og slett over alt som ikke innebærer å ligge på brystkassen eller kjøre bil. Jeg er nå så fryktelig sliten og frustrert,er ikke mange timene søvn å få om natta. Må innrømme at gråten ofte kommer hos meg nå.

Og jeg har nådd et punkt hvor jeg takler dette utrolig dårlig. Noen som har/hatt det slik som kan dele erfaringer og tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt kiropraktor med jenten din? Kanskje hun har en låsning eller noe, som gjør at hun har det vondt?

Ammer du? Kan det være hun reagerer på noe du spiser\drikker?

Hold ut, det blir bedre. En million ganger bedre! Men, forsøk å få hjelp.

Skrevet

Tror du hun har vondt noe sted? Jeg ville ha kontaktet helsestasjonen, det skal ikke være sånn. Ikke rart dere er slitne!

Har du mulighet til å få noe avlastning så du kan hente deg inn igjen, sove litt eller bare gjøre ingenting? Det har vel hopet seg litt opp for både dere og henne.

Lykke til, det kommer til å gå seg til - men akkurat nå er vel det en mager trøst...

Skrevet

Huff, den første tiden er virkelig ikke lett! Jeg var ikke forberedt på at det skulle være så tøft. Eneste trøst jeg kan gi er at det vil bli bedre! For meg løsnet det litt rundt seksukers alderen, da var det ikke så mye skriking. For oss funket det å lage en kveldsrutine som vi fulgte rimelig til punkt og prikke. Etterhvert skjønte han at det var natt, og sov litt mer sammenhengende. Et bæresjal var ganske greit å ha om dagen, armene føles jo som de er tre meter lange av å gå og bysse hele dagen. Han roet seg fort ned når han lå i det.

Hun har ikke kolikk forresten?

Masse lykke til videre!

Skrevet

Jeg ville nok kontaktet helsestasjonen, ja, og spurt der... Funnet ut om hun har vondt noe sted, for det høres litt rart ut at hun skal gråte så mye... Skjønner veldig godt at dere er slitne. Håper dere finner raskt ut av det! Lykke til! Sender en trøsteklem!:)

Skrevet

Ammer du? Kan jo være at hun ikke blir ordentlig mett. Noen har lite næring i melka. Du kan jo prøve å gi litt flaske, og se om det hjelper. Kan være at hun har vondt i magen, enten kollikk, eller at hun får vondt av noe du spiser viss du ammer. Prøv kiropraktor som nevnt over her. Det er veldig viktig at du får litt avlastning så du får hvilt litt. Da ser alt lysere ut.! La ungen bli vandt til å ta flaske,så du kan sove en natt i blandt!

Skrevet

Jeg er super nøye med hva jeg får i meg, og det virker egentlig ikke som hun har det så vondt. Skal nok ta kontakt med helsestasjonen i morgen. For det er mere en jeg kan takle desverre.

Skrevet

Ok. Men jeg vet kiropraktor har hjulpet mange mange. Forsøk det du kan.

Ja, det er ille når det står på slik. En mager trøst er at du vil glemme det, og det blir helt utrolig fantastisk etterhvert.

Likte ikke den første tiden selv.

Ja, ta kontakt så du får litt hjelp, ikke noe skam det.

God klem

Skrevet

Tusen takk for det. det virker ikke som om hun har direkte vondt noe sted heller. Prøvde med sånn vugge jeg fikk låne av veninne fra fisher price i stad også. hun roet seg ned i 5 min men begynte å skrike igjen. Men merker at hun er veldig fæl på den moro refleksen. Hun får mye av den når hun ligger på ryggen..Altså den refleksen som utløses når babyen tror den faller og da gråter hun med en gang..Kan det være noe der?

Skrevet

Jeg opplevde mye av det samme da jeg fikk vesla mi.

Jeg gråt i fortvilelse, sov omtrent ikke om natta og alt var et ork.

Vesla mi hadde ikke kolikk, og ingen andre plager som vi fant ut av.

Men ved 3 mnd alder skjedde det noe, hun roet seg og begynte faktisk å sove om natta! I ettertid har jeg lest flere steder at 3 mnd alder kan være en milepæl.

Det er helt jævlig når det står på, men om ingenting annet skulle hjelpe- så er det store muligheter for at det "går over av seg selv" ved enten 6 eller 12 uker.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har faktisk hørt om det selv twintipp. Ja her skal jeg forsøke med alt. Det er vondt å si det, men jeg koser meg ikke i det hele tatt. hun er en engel som jeg elsker over alt når hun sover. Men er så vondt når hun er så ille som hun er. Hun må jo også bli utrolig sliten.Er ikke mange timene i døgnet som hun sover.

jeg er en slik person som skal klare alt selv og ikke vil inrømme at noe er feil.Er så redd for å fremstå som mislykket mor.

Men som sagt dette er mere en hva jeg kan takle. Mine foreldre har reist på 20 dager lang ferie og svigers har nok med seg selv så det blir ikke mye hjelp.

Sambo jobber fryktelig mye, så det er for det meste jeg som må styre :( Fikk litt avlastinge her om dagen, men klarte ikke å slappe av, gråten og skrikene har boret seg fast i hode så jeg klarer ikke å sove når jeg får noen timer fri:(

Skrevet

Takk for det mamma`n til emil.

Jeg håper virkelig at vi kan finne ut av dette og at det ikke er vedvarende for lenge. Man får jo ikke gjort noe annet enn konstant gjøre alt som kan få henne til å slutte å gråte.

Skrevet

Den mld over var til du, jeg og vi to

Skrevet

Vi har hat litt liknende problemer. Vi fant aldri ut hvorfor, men det kan jo være lurt å forsøke å finne ut om hun får nok mat eller om hun har vondt noe sted, ellers er et tips å sette babybaggeb (med jenta oppi) på vaskemaskinen eller oppvaskmaskinen. Det roer noen.

En vugge hjelper også for noen. Jenta vår sov ikke om det ble stille eller rolig de første ukene. Bortimot de første 2 mnd sov jeg dertfor med henne forran fjernsynet. Kombinasjonen av lyd og "blinkingen" fra fjernsynet hjalp til å å få henne til å sove.

Det beste rådet er likevel å ta en prat med helsestasjonen. De vet bedre hva som er vanlig og hva du kan forsøke.

Skrevet

Hei og takk Aliena. Skal se om jeg ikke skaffer meg en slik. Hun er som sagt fæl på den moro refleksen altså.

Skrevet

Vil bare si at jeg føler sånn med deg, og håper helsestasjonen kan komme med noen fornuftige råd! Kan jo prøve å svøpe henne slik noen under her foreslår, så kanskje hun kjenner seg "tryggere".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...