Gå til innhold

Leggerutiner -når/ hvordan begynte dere med det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere med rutiner og hva gjorde dere da? Hvilket klokkeslett? Lesing og bad osv?

Poden på 3 mnd sovner av seg selv rundt 22.00. Våkner og er sulten ved midnatt og sover til 8. ammepause og så sover han gjerne til klokka 10.. Behagelig for meg, er utrolig sliten om dagen.

Lurer på om jeg gjør meg selv en bjørnetjeneste? Har tenkt til å begynne å justere klokkeslettet nå. men har liksom ikke så veldig erfaring her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

begynte så smått når vesla var 4-5 uker gammel... =)

hun er nå 3 mnder.. sovner mellom 8 og 9 på kvelden, sover til mellom halv 4 og halv 6, sovner igjen (stort sett da...) og sover til rundt 8..

leggerutiner: vi prøver at ikke bør sove for mye etter kl. 6 (at hun får ha det rolig rundt seg), hun får et bad når hun begynner å bli urolig, så er det flaske og så nattinatt med tutt og kos og uti senga..

Skrevet

vi startet med disse rutinene da hun var nesten 2 mnd gammel og dagene/kveldene har blitt helt topp:

*fra 19-21 får hun ikke sove..da legger vi alle kluter til for å aktivisere henne og holde henne våken.(det er da også dataforbud for oss voksne)

*kl 20.30 bader vi hver kveld, dette gjør at hun blir trøtt. bruker tiden på stellebordet til å prate litt ekstra hvis vi ser at hun feks blir trøtt før halv ni...får tranen sin her før hun får flasken..gjør henne mettere

* etter badet står flasken klar for mating

*etter maten er ferdig ca kl 21, så sovner hun på brystet etter rapen og vi bærer henne i seng.

hun sover da fra 21-06, får litt mat og sover videre til 10(noen ganger 9, men kan jo ikke klage på det heller)

før vi startet med disse rutinene så var kveldene lange, en del skriking, og sov kortere intervallerpå natten.vi måtte bysse henne i søvn hver kveld og det hele var ganske så slitsomt når jeg tenker over hvordan det var da ift hvordan det er nå . fra i morgen av skal hun sove på eget rom. da er hun 12 uker gammel.(rommet ligger vegg i vegg med oss og vi har babycallen på)

tror det er viktig i begynnelsen å ikke være for mye på farten på ettermiddags/kveldstid, merker at hun da var vanskeligere å legge.

Vi skal etter hvert som tiden går starte med legging kl 8, men vi tar det gradvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...