Gå til innhold

Dere som har hatt svangerskapsforgiftning


Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man ligge på sykehuset etter fødselen uansett, da? Jeg gruer meg litt til barselopphold (liker ikke sove sammen med fremmede mennesker.... klarer ikke slappe av, hadde familierom sist, men nå må jo mannen min ta seg av frøkna) og håper egentlig på å komme hjem så fort som mulig. Har ikke fått svangerskapsforgiftning, men ligger og vipper litt sånn som det er nå, har litt høyt blodttrykk bl.a.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

trodde ikke det..?

jeg har ikke hatt det selv, men stemor mi har hatt svangerskapsforgifting tre ganger...

med sistemann var det fare for liv, men det gikk bra da..! minstesøstera mi ko m til verden 6 uker før, så hun måtte ligge på sykehuset et par uker før hun fikk komme hjem, men stemor mi var i så fin form at hun kunne ha fått reist hjem dagen etterpå.. =)

 

Skrevet

Jeg lå og vippet som deg med begge to - med den første reiste jeg hjem etter 48 timer, med den andre reiste jeg hjem etter 72 (tror jeg det var) - helt etter "normalen". Så lenge blodtrykket ditt går ned, får du reise hjem tror jeg, det er jo ungen kroppen din reagerer på, så når den er ute, er mesteparten av problemet løst (så lenge du ikke får en eller annen ekstremvariant, antar jeg)

Skrevet

Jeg måtte ligge noen dager for at de kunne medisinere riktig, fikk veldig høyt blodtrykk, og det tok en ukes tid før jeg kunne slutte med medisinen. Ble vel skrevet ut etter seks dager, også gikk jeg innom avdelingen for å måle blodtrykket. Snuppa kom syv og en halv uke for tidlig, så vi kom ikke hjem før det var gått to uker.

Skrevet

Er nok veldig forskjellig ut fra hvor syk du er.

Jeg hadde kraftig svangerskapsforgiftning, og ungen ble forløst med keisersnitt 8 uker før termin. Lå på sykehus 5 dager før de forløste han og en uke etter. Men det var gjerne pga keisersnittet, vet ikke helt ...

 

Men er du på sykehus nå? En del av de som var inne på sykehuset med meg var inne på sjekk, men ble sendt hjem fordi det holdt seg stabilt. Altså før de fikk ungen. Så du kan jo håpe at det ikke blir noe av det...

 

Lykke til i alle fall!

Skrevet

Jeg var veldig syk sist, med sv.forg., og BT ble sjekket hver eneste time det første døgnet etter fødsel, samt blodprøver hver 6.time, som ble sendt til laben.

 

Kunne ikke ha reist hjem tvert,nei. Du må ha IV medisiner (magnesium fikk jeg iallefall) for å forhindre kramper etterpå. Det er ikke til å kimse av.

Skrevet

I og med at jeg nå har lenket meg til sofaen så regner jeg med at jeg klarer å holde bt nede og unngå at det utvikler seg..... da får jeg kanskje dra hjem fort likevel. Phui!

Skrevet

Jeg lå de siste 2 ukene før igangsetting...men likevel ble jeg syk. Så hold et godt øye med BT og få testet urinen jevnlig. Men du er sikkert under god overvåkning av legen din.

 

=o) Lykke til!

Skrevet

Jeg er til kontroll 2 ganger i uken nå og er veldig var på hvordan formen er. Har bare en uke igjen nå og håper jeg kan slippe å bli satt i gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...