(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Dette har sikkert vært oppe her før men... Ser på VG-nett nå at foreldrenen kanskje blir mistenkt for å ha forlatt datteren å de to andre barna.. Vet du, det håper jeg nesten de blir. Jeg synes selvfølgelig veldig synd på familien, de har opplevd alle foreldres mareritt. Jeg har tenkt mye på dem, saken har opptatt meg mye. Føler virkelig med dem, men når det er sagt så synes jeg det er helt forferdelig at de forlot barna sine. Du forlater ikke så små barn, det gjør du bare ikke. Uansett!!!!!!!!!!!! Det er ikke normalt å gjøre det vel....?? I syden mener jeg...? Drar du på ferie med barna dine så får du rette deg etter det. Da får du enten ta med barna, spise tidligere eller lage mat i leiligheten. Jeg får så vondt inni meg... Dette hadde mest sannsynlig ikke skjedd hvis foreldrene ikke forlot de. Tenker ikke bare på at barna kan bli bortført, at det er derfor man ikke må forlate de, men hva om det begynner å brenne.....?? En av barna våkner av mareritt, blir plutselig syke osv...?? Skjønner ikke at det går an å forlate så små barn å selv sitte å kose seg på restaurant. Nei vet du meg hva.. Jeg har ikke ord. Måtte få luftet tankene mine litt. Prøvde å diskutere det med sambo men han er opptatt av tour de france. (GØY!!!!!!) Ønsker gjerne å høre andres meninger...
Mammaen til Turid Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 man forlater ikke barna på et ukjent sted, uansett om man er rett i nærheten eller ikke... så, ja jeg er enig med deg faktisk, jeg håper de blir dømt i den saken.. men jeg begynner å bli lei hele saken, den er jo fremme i media konstant.. er egnetlig ikke en sak jeg har engasjert meg så mye i, for jeg synes det ble for mye... (misforstå meg rett nå, de har jo opplevd foreldres verste mareritt, men alikevel......)
Gjest Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Jeg er faktisk helt enig med deg og har tenkt tanken selv mange ganger, jeg fatter ikke at man bare går fra ungene sine for å spise på en restaurant... Selv om det var i nærheten.. Unger kan finne på det utroligste.. Jeg håper virkelig at de finner ut av hva som egentlig har skjedd..
*Andreapus* Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Er enig, man forlater ikke barna.. siden de var så mange så kunne hvertfall en ha blitt hjemme og passet de.. Er heller ikke vanskelig og få med noen som kan passe de. Vi har vært 1 gang1 i syden. og den gangen dro vi med ett vennepar som hadde med besteforeldrene til pass. På dagen kunne de gjøre hva de ville, Og på kvelden var de barnepassere. sånn at vi fikk koset oss litt uten barna. og en kveld var vi selv med barna, mens besteforeldrene var med noen venner de hadde der ute.. Hadde uansett aldri latt mine barn være alene. da hadde jeg vært hjemme selv med dem.
du og jeg og vi to Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 Jeg håper i alle fall dette har vært en lærepenge for andre foreldre som gjør det samme. Jeg kunne aldri ha gått fra mini sånn, men det er det tydeligvis noen som gjør. Nei da får man heller holde seg hjemme - men de gjør kanskje det samme der?
Gjest Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 kunne ikke vært mere enig! Hvis man drar på familieferie med barn, så er barna inkludert i ALT!!! Kunne aldri falt meg inn å dra ut om kvelden som en annen kåt fjortiss for å dra på bar for å "dyrke" forholdet til mannen med barna liggende alene igjen på hotellet! Da reiser man enten med barnavakt, eller uten barna!!! hva er problemet med å dra ut å spise med barna??? Hvis man vender ungene til å sitte pent ved bordet hjemme, og vente til alle er ferdig legger det er godt grunnlag for å spise ute også på ferie! Vi spiser ute en gang i mnd sammen med alle tre ungene, og de oppfører seg eksemplarisk! Fordi det forventer vi rett og slett. Da er det VI som bestemmer, ikke ungene. Kalles bordskikk, og det er innlært og fulgt opp fra de kunne sitte ved bordet sammen med oss... Ser mange som sliter med ungene når vi er på ferie, og tør vedde på det er kun snakk om at det er dårlige vaner hjemmefra, der ungene selv får bestemme når de sitter og spiser... frekt påstått kanskje, men herinne er jo oppdragelse nærmest for mishandling å regne. Og hvis noen forteller om ting de har lyktes med så er man "perfekt og nedlatende" :-) Men står for det jeg mener, og derfor gruer vi oss aldri til å ha med tross alt tre ellers viltre gutter i det offentlige rom for kulinariske opplevelser;) Og en siste tanke: det hjelper ofte veldig hos oss å snakke med ungene på forhånd både hva vi skal og hva vi forventer... og hva konsekvensen blir om de ikke klarer å sitte pent og ordentlig en time for å spise mat!
atsjo Skrevet 6. juli 2008 #7 Skrevet 6. juli 2008 Har også følgt en del med på denne saken. Syns ikke de bør få straff for å ha dratt fra barna. Selvfølgelig skal man aldri la små barn være alene, det hadde jeg aldri gjort og det burde de heller aldri gjort. Men tror du ikke de har fått straff nok? De kommer alltid til å tenke på og at de aldri burde gått fra dem. Tenk om det da aldri hadde skjedd. Men nå har de faktisk mistet dattera si og vil mest sannsynlig aldri se henne igjen. Det må da være straff nok i min mening..
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2008 Straff nok å ha mistet datteren sin...? Som sagt jeg synes veeldig synd på dem, men det var de som gjorde det mulig for gjerningspersonen (e) å bortføre henne... Du drar bare ikke ifra så små barn. Jeg hadde aldri tenkt tanken en gang!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå