Gå til innhold

Katter og graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har et spørsmål angående katter og deres reaksjoner under graviditeten.

Det jeg lurer på er om andre har opplevd dette: Jeg er nå i 14 uke, og jeg har merket en stor forskjell i hvordan katten oppfører seg rundt meg. Før var han veldig klengete på meg, og skulle hele tiden sove på fanget. Nå vil han ikke slå seg til ro på fanget mitt mer, han bare klenger på samboeren min. Jeg lurer veldig på hvorfor, da jeg ikke har endret min oppførsel mot pus, men lurte på om det kan ha noe med hormonene mine å gjøre.

Merkelig spørsmål kanskje, men jeg har tidligere hørt at katter endrer adferd rundt gravide. Det er skikkelig stusselig når jeg er vant til å ha ham på fanget hele tiden. Kjenner jeg er litt sjalu på samboer.. hehe ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe slikt selv,men har hørt om ei som fikk en "forsvarende" katt da hun var gravid:) Ingen var gode nok til å få komme i næreheten av henne:) Jeg mener det var en hokatt.

Skrevet

Hm.. ikke mye forsvar å spore her.. Han vil bare ikke være sammen med meg.. Er vel upopulær jeg da ;) Merkelige greier altså..

Skrevet

da jeg var gravid bodde jeg hos foreldrene min i påvente at leil min skulle bli klar. de har to katter - som helst skulle ligge øverst på magen min :)

Skrevet

Merker at jeg ikke får noen trøst av disse svarene.. hehe. Man skal altså bli mer attraktiv blant katter som gravid, og jeg har blitt fullstendig bortvalg.. jaja. Kanskje det kan være en annen grunn.

Det kan jo også bare være at katten naturlig veksler mellom eierne.. vi har bare hatt den i et halvt år, og hittil har jeg vært den mest populære.. those were the days.. :)

HI

Skrevet

Merket ingen forskjell på mine to katter.

Skrevet

Merket ingen forskjell på mine 4 katter.

Skrevet

Neinei.. på tide å ta frem kattegodteriene og å baksnakke samboer da tenker jeg ;)

Eller kanskje heller bare ta det med ro og vente på at han fatter interesse for meg igjen. Det hjelper vel ingen om jeg blir hyperklengete.. er det noe katter ikke liker så er det vel klengete eiere.. de vil jo helst ha kos på sine egne premisser..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...