*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Jeg er matlei og synes jeg spiser det samme hele tiden. Sliter med å variere. Selv en enkel salat blir den samme hver gang. I tillegg så har jeg en tendens til å spise feil, feks masse sukker i maten. Det gjør at jeg blir slapp og mister energien. Så nå trenger jeg dere til å hjelpe meg med gode og sunne oppskrifter jenter!
Mammaen til Turid Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 www.matprat.no www.egg.no (kylling og hvitt kjøtt..) bruk olje ikke smør når du steker mat ovnsbak ting istedenfor fritering lag en enkel dressing på salat (litt olje, salt og pepper, evt chilibiter) wok (der kan man variere fra det helt enkle : kylling, gulerøtter og kinakål; til kylling/svinekjøtt, nudler, chili, squash, gulerøtter, sukkererter,.... u name it..) gjerne bruk frosne grønnsaker (enkelt og greit dersom man ikke gidder og skjære selv..) hjemmelaget tacoboller er digg (kanskje ikke supersunt, men utrolig enkelt og godt..!..) bruk gjerne ingefær og hvitløk i maten (finnes ferdig på glass, putt en t-skje i maten..) chili er digg (jeg klarer ikke for sterk mat, men litt går greit, får litt mer smak på maten..) krydderurter (både ferske og tørkede..) grønnsakslasagne... dette er noe av det jeg pleier å lage..
Mammaen til Turid Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 p.s: du kan gjerne sende meg en pm hvis du vil ha flere tips.. =)
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. juli 2008 tusen takk for mange tips! Må prøve ut en del av dette. Noe av dette gjør jeg allerede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå