Gjest Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Nå er mi jente bare 7 uker, men svarer likevel.. Venninna mi brukte den litt for lenge, så en dag velta stolen med babyen i.. Så kanskje når babyen rett og slett har litt for mye kontroll på "gynginga"? Min mor har alltid sagt at når barn kan sitte noenlunde stødig selv, er det bort me vippestol(Jobbet med babyer/små barn i 30 år).
Linnea&Julie Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 jenta mi på 5 mnd. sitter bare i stolen når hun får mat
nungo Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Tja, jenta vår er 6 måneder og sitter fortsatt i vipepstol fra tid til annen. Kanskje hun er rolig av seg, men hun har i grunnen aldri "vippet" den bevisst. Hun bare sitter og hemstre med en leke.
Line-80 Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 Min brukte til han var ca 5 mnd, men fra 4 mnd ca brukte han den bare når han spiste.
Labambie Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 Babybjørn vippestolen kan brukes opp til 13 kg,uten at den tipper.. Jenta mi på nesten 6 mnd elsker den fortsatt! :-D
Mammapudding Skrevet 6. juli 2008 #7 Skrevet 6. juli 2008 Tja, Leah er 11 mnd og sitter i vippestolen mens jeg vasker kopper eller hvis jeg må ned i vaskekjelleren og ikke orker å knyte på meg mei taien:) Hun har så langt ikke vippet selv, men den er kjempestødig den stolen vi har da...har selvsagt testen den siden jeg av og til forlater henne i den i noen minutter:) Men hadde en annen vippestol som hun sluttet å bruke da hun var ca 7 mnd, for da var hun så lang i beina at det så ubehagelig ut.
velsignet med to Skrevet 6. juli 2008 #8 Skrevet 6. juli 2008 Når lillegutt var ca 6,5 mnd gammel prøvde han hele tiden å vri seg ut av stolen, ville ned på gulvet, så da var det bort med den og frem med tripp-trapp-stolen.
velsignet med to Skrevet 6. juli 2008 #9 Skrevet 6. juli 2008 Når jeg tenker meg om så var han faktisk 7,5 mnd, er ca en mnd siden vi bytta.
SexyLubben =D Skrevet 6. juli 2008 #10 Skrevet 6. juli 2008 Vippestolen kan brukes til barnet kan sittet uten støtte. Og når det skjer, varierer jo fra barn til barn. Lillegutten vår er snart 6 mnd, og sitter enda i den når han får mat.
Ranveig R Skrevet 6. juli 2008 #11 Skrevet 6. juli 2008 Jenta vår er 8 mnd (nærmar seg vel 9kg) og sit i vippestolen når ho er utålmodig og vil ha selskap når vi f.eks. et middag. Vi kjem til å bruke vippestolen fram til ho er stor nok til å sitte i høgstol (dvs når ho set seg opp sjølv).
mathildas_mamma Skrevet 7. juli 2008 #12 Skrevet 7. juli 2008 Mathilda er nå 8 mnd og 1 uke, og vi satt vippestolen på loftet i går faktisk. Dette fordi den begynte å knirke da vi plasserte henne oppi. Hun var 9 kg på 8 mnd kontrollen Vi må ta i bruk høystol til mat nå, selv om hun ikke sitter av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå