Gå til innhold

livet er mer enn mat!

HØYgravid+mammaen til Oliver!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

heihei!

jeg er så lei av alle som klager på vekten sin, for man har selv ansvar for det som puttes inn i munn!

selvfølgelig er noen mer disponert for fedme enn andre, og det er IKKE dem jeg sikter til!!!

men liver er så mye mer enn mat og ting! vi må heller prøve å leve, dele verdier og hyggelige stunder (ikke alltid ved middagsbordet!!).

hvorfor ikke inviter venninnene til en aktivitets dag (klatring, dans, turer etc) , eller finne en hobby (scrapping, kortlaging, keramikk, strikke etc) som man kan dele inne på kalde høst/vinterdager?? eller et sunt kokkekurs som åpner øynene våre for hva vi egentlig spiser..

alt for mage spiser "drittmat" fordi man kjeder seg, og det er en vond sirkel å bryte.

men instiller man seg (og da gjerne flere) på å ta en sunn pause så merker man etterhvert (kanskje en uke) at behovet forsvinner!!

men en ting er viktig, sprekker du, er det ikke et nederlag. innrøm det, og fortsett.

og dette er like viktig når man er gravid, men aktivitetene må jo tilretteligges litt;)

skrev det på krangle siden, for det er sikkert noen som vil føle seg støtt av innlegget mitt... kanskje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vekten min er nettopp det... MIN.

Dersom noen har problemer med det, må de jo for all del ha det.

Er så ufattelig glad for at jeg bor i et land jeg kan klage over det som måtte passe meg å klage over. Så får du heller klage over at folk klager over vekten sin.

Lykke til med det, og ha en flott dag! :)

Skrevet

"jeg er så lei av alle som klager på vekten sin, for man har selv ansvar for det som puttes inn i munn!

selvfølgelig er noen mer disponert for fedme enn andre, og det er IKKE dem jeg sikter til!!!"

Ha ha, dagens selvmotsigelse. Er det noen som burde passe på hva de putter i munnen i følge deg, så er det jo nettopp folk som er "disponert for fedme", som du så politisk korrekt kaller det. Ser du håper på at noen skal føle seg støtt av innlegget ditt, så jeg har et tips til deg: Prøv med litt stil neste gang. Gudd løkk.

Skrevet

Jeg må si meg enig i Johanna jeg.

Er dritlei alle som klager over hvor mye de har lagt på seg samtidig som de ikke har grenser for hvor mye dritt de stapper i seg..

Is,sjokolade,pizza,brus,chips osv...

Æsj sier jeg bare..

Går an å spise sunt,og unne seg litt godteri en gang i blant,men at noen sier de må jo få lov å kose seg når de er gravide ,trenger vel ikke gjelde hver bidige dag vel?

Da blir det jo masse kg tilslutt...

Skrevet

Hvorfor er det sånn at enkelte føler at de skal måtte mene noe om andres vekt eller spisevaner? Er det sånn at dere da tror at det vil hjelpe de som sliter med noen kilo ekstra og som ønsker å gå ned i vekt? Hvor i alle dager kan motivasjonen for sånne uttalelser komme fra?

Kunne kanskje heller være en idè å jobbe litt med fordommene og hva slags meninger man slenger videre til sine barn enn å engasjere seg i vektpolitisk tullprat på internett?

Utrolig at jeg fortsatt gidder å engasjere meg... meeeen kanskje hvis dere hører det nok ganger så vil dere tenke et par tanker til før dere vrir ut av dere all denne kvasikunnskapen!!

Skrevet

Forsiktig nå, Dumle.. Mener å huske at du følte deg støtt for at noen kritiserte røyking og graviditet på 2. tri, siden du røyker selv. (Jeg beklager virkelig om jeg har lest feil, da skal du se bort fra dette!) Hvorfor skal du da heve pekefingeren til noen som unner seg litt ekstra snop?

Jeg mener at folk får gjøre som de vil, så lenge det ikke går ut over andre. Folk flest vet hva som er bra for dem og hvordan de vil forholde seg til den kunnskapen. At noen ksom spiser snop klager over vekten, er vel ikke verre enn en røyker som klager over dårlig pust? Det er jo i alle tilfeller noe man har påført seg selv, og stort sett visste man det nok på forhånd.

Folk får feie for sin egen dør og jeg er utrolig glad for at folk er forskjellige!

Skrevet

Livet er også mye mer enn målebånd, kaloritelling og veiing.

Jeg er helt enig i at det er teit å spise godteri hver dag og i tillegg sutre over at man ikke ser ut som en filmstjerne. Men god mat er en viktig glede i livet! Heldigvis syns jeg salat, kyllingfilet, renskåret svinekjøtt osv er mye bedre enn sausemat, pizza, burger og pommes frites. Det takker jeg foreldrene mine for. Matglede er ikke nødvendigvis et onde - bare når du hungrer etter feil sort. Lær barna at sunn mat er godt (ved å lage mat som både smaker godt og er sunt), mosjon er gøy og godteri tilhører lørdag.

(Joda, jeg er gammeldags, jeg vet det... Og jeg er klar over at det dessverre er billigere og enklere å kjøpe middagen på macDonalds enn å lage et sunt måltid hjemme.)

Skrevet

Hei.

Jeg er helt enig. Man må gjerne velge å ha et avslappet forhold til mat og vekt. Det hadde tross alt vært veldig kjedelig om alle så like ut.

MEN man kan ikke spise alt mulig og samtidig plage omgivelsene med vektsutring!

DET ER IKKE GRATIS Å VÆRE SLANK! I hvertfall ikke for de fleste av oss. Det krever som regel at man er en smule bevisst på hva man putter i seg og hvor mye man beveger seg.

Jeg kan godt forstå at mange heller velger å nyte livet med masse god mat og godteri, hver gang man fæler på det. Men da kan man heller ikke klage at man er litt rundere enn dem som snurper munnen sammen hver gang de ser godteskåla :)

Skrevet

Jeg kjøpte en bok i dag, Franske kvinner blir ikke fete, heter den. den skal visstnok omhandle kunsten å nyte altslaks mat( og champis) uten å bli fet=) altså, alt med måte!!

skal gi boken i en gave til ei dame som lever på salat og knekkebrød, og tror hun må jogge 15 ganger rundt et lokalt vann om hun spiser en japp....

Skrevet

Vet du, Babygullz, det er synes jeg er en forferderlig gave og ikke minst bakgrunn for å gi en gave. Dersom noen hadde gitt meg en bok om hvordan jeg skulle spise for å holde meg slank, hadde boken blitt brukt til dørstopper.

Hvordan hadde du reagert dersom noen ga deg en bok om hvordan forbedre sin EQ?

Har en tante som var av den oppfatning at det er hennes oppgave å finne den beste slankekuren for meg. Fikk "innsyn" i hennes siste diett (knekkebrød og kylliingfilet året rundt) og det hadde fungert SÅ bra for henne. Flott, sa jeg, da synes jeg du skal fortsette, men for helvete ligg unna meg og mitt kosthold.

Har ikke hørt noe siden.

Skrevet

Mirihi

Stemmer det du.

Jeg mener at folk ikke trenger å klage over utseende og vekt viss de bare stapper inn med usunn mat.

Hvorfor er en graviditet en grunn for å meske seg med allslags drittmat?

Virker som om enkelte driter i alt når de er gravide,og får seg en liten støkk etterhvert når de sliter med å få vekk alle kiloene etter graviditeten.

Jeg klager ikke over noe som har med røyking å gjøre, nettopp fordi jeg vet at det er jeg selv som har forårsaket det sjøl!

Det blir for dumt.

Jeg driver ikke å hetser folk som er for tjukke,men jeg kan få mene noe om mat og vekt.

Andre kan mene noe om røyking og graviditet,men ikke vits i å skrike ut på "vanlige" sider om det.

Kan fint tas på kranglesiden sånn som nå,fordi da vet folk hva det går i.

Skulle jeg komme i den situasjonen at jeg ble tjukk,at jeg veide for mye og ikke syns situasjonen var noe bra, så ville det vært helt teit å begynne å syte om det - det er tross alt jeg som hadde spist maten da....

Skrevet

:-D, Dumle!

Da er vi jo fundamentalt enige, da. Forøvrig har du helt rett, det er her inne slike diskusjoner bør foregå. Ingen debatt der.

Skal si at nicket ditt får meg til å ønske at jeg hadde en viss kaloribombe som deler ditt "navn", i kjøkkenskapet akkurat nå. ;-)

Skal love at jeg ikke kommer til å syte om dimensjonsendring etterpå!

Desverre for meg, er kjøkkenskapet tomt for Dumle... :-/

Skrevet

Men jeg har masse dumle i kjøleskapet mitt! :)

Skrevet

Adresse mottas med takk! Serverer du et glass melk til? ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...