Gjest Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Hei! Vi har så smått begynt å tenke på å kjøpe ei campingvogn som vi for det meste vil ha stående på en campingplass utenfor byen hvor vi bor. Hva bør en se etter, og er det f.eks en type vogn som er bedre enn andre? Noen som har noen andre tips eller råd? Setter pris på alle svar!
Gjest Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Hei! Nå vet jeg ikke hvilken prisklasse dere er ute etter, men det er mye fint i alle prisklasser da, om en bare leter litt. Soveplasser er viktig synes jeg, at man ikke trenger å drive på å re opp og ned senger hele tiden. Finn en vogn som har faste sengeplasser. Hobby har mange fine vogner med faste plasser og barneromsløsning. :-) Så er det kjekt og kunne ha soverom med skyvedør mellom, slik at man kan legge ungene om kvelden, lukke døren og fortsatt kunne være oppe uten å føle at en forstyrrer ungene i søvnen sin. Jeg synes det er lurt å ha salongen fremme ved draget. Siden alle vogner skal parkeres med draget ut mot vei er det kjekkere og sitte fremme om dere har lyst å se litt "liv" rundt dere. Ellers har du vogner som er bedre vinterisolert enn andre da (Kabe, Polar osv) men disse er dyrere enn andre vogner. Personlig synes jeg det er like greit med Hobby eller LMC, disse er også min favoritt i fht utførelse inni, detaljer osv. Og om dere skal dra vognen mye på smalere veier, skogturer osv anbefaler jeg vogner som ikke er så lange. De er vanskeligere å manøvrere i ulendt terreng. En familie på 4 klarer seg veldig veldig godt med en 5,60 vogn om den har de rette løsningene. :-) Titt på Finn.no og nettsteder som hobby.no. På sistnevnte finner du versikt over modeller og bokstavkodene - hva disse betyr. Håper dere finner en vogn som dere blir fornøyd med. :-)
Gjest Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Takk for et flott svar! Skal titte litt rundt jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå