Gå til innhold

Alltid festeblødning?

Anbefalte innlegg

Gjest Snart?
Skrevet

Lurer litt på dette med festeblødning. Jeg skal ha mensen den 13-14 juli, og har fortsatt ikke hatt noen festeblødning.. Er det da ikke noe sjangs for å bli gravid? Får alle festeblødning eller bare noen?

Jeg har heller ikke hatt noen symptomer på graviditet, men dette kan vel også komme seinere?

Håper jeg er gravid, men det ser vel kanskje ikke så lyst ut..

Når kan jeg ta en test? Har allerede tatt to, men de tok jeg jo alt for tidlig, så ikke rart at de viste negativt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg blei gravid med den første hadde jeg ingen blødninger før fødselen var igang, så man må ikke ha festeblødning. Så det er fortsatt håp. Du bør nok vente med å ta en test til IKM, sjøl om jeg veit at det er vanskelig. Jeg tok en test idag tidlig, 3 dager før IKM. Den viste en svak svak strek, men klarer ikke helt å tro det.

Håper du er gravid:)

Skrevet

Hei. Dette er kopiert fra kvinneguiden.no, der står det om festeblødning og diverse :)

Lykke til :)

"Uke for uke - uke 3

Følg graviditeten din uke for uke gjennom tips, bilder og informasjon. Den tredjen uken innebærer store forandringer, og det er nå det befruktede egget begynner sin lange reise.

Av Hilde Nilsen.

Publisert 14. jun. 2006

Uke 3

Det befruktede egget har nå begynt sin 7-10 dagers vandring ned mot livmoren der det kan feste seg i livmorveggen. Når det har nådd livmorveggen graver det seg inn så godt det kan, og blir godt beskyttet. Dette kalles implantasjonen, og noen gravide opplever små blødninger idet egget fester seg i livmoren. Fosteret er nå som en skive, og er mellom 0,1 og 0,2 mm langt.

For tidlig for å teste

Kroppen din har så vidt begynt å produsere HCG, ett stoff som kun finnes i kroppen din mens du er gravid. Sannsynligvis vil en graviditetstest ennå vise negativt fordi du har for små mengder HCG.

I denne perioden er det mange som ikke vet at de er gravide, og det første tegnet er gjerne at menstruasjonen uteblir. Husk å fortsette å ta folat, det er i denne perioden at fosteret er spesielt sårbart.

Bittelite, men vokser fort!

Den lille spiren er fortsatt for liten til at du kan se den med det blotte øye, men den vokser med en utrolig fart. I løpet av uke 3 vil det befruktede egget være så lite at det kan få plass i hodet på en liten knappenål.

Hvis to egg har blitt befruktet av to forskjellige eggceller er du gravid med tvillinger.

Festeblødning

Blødningen som mange kvinner opplever kommer av at egget fester seg. Det er helt normalt å ha en slik blødning, samtidig som det er helt normalt å ikke merke noe til det."

Gjest Snart?
Skrevet

Takk for svar:) Da fortsetter jeg å håpe:)

Når jeg tenker over det å kjenner etter så var jeg veldig kvalm igår kveld og er det fortsatt, kan jo hende det er et tegn på at jeg er gravid eller rett og slett bare er en begynnelse på omgangssyken eller noe. (Jobber i barnehage, og går mye av det der nå), men håper på det første:)

Skrevet

Når jeg ble gravid, fikk jeg ikke feste blødningen før to uker etter forventet mens da, så kan jo da hende du får det etter det.. Men er ikke alltid det skjer, lykke til

Skrevet

Jeg hadde ikke festebloedning, ikke saa mye som en draape. Jeg har hoert at de fleste faktisk IKKE har festebloedning... Jeg synes ikke du skal henge deg opp i det med festebloedning, haap har du alltid. :) Symptomer er saa forskjellig fra person til person, mtp hvilke og naar de kommer. Det er jo enda lenge igjen til IKM for din del, ikke rart testene var negative. Proev aa holde deg til IKM, og test igjen da, saa slipper du aa bruke saa sykt mye penger paa graviditetstester. ;)

Skrevet

mitt 2.svangerskap nå og har ikke hatt festeblødning i noen av dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...