Gå til innhold

Det var ikke dette jeg hadde regnet med...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er idag på den 12 dagen etter termin... Jeg hadde virkelig ikke trodd jeg skulle gå så lenge over termin... selv om humøret er ganske så bra og formen ikke gal, så kjenner jeg en liten følelse inni meg av skuffelse... Jeg føler nå at ikke det er så stor sjans for at det kommer til å begynne naturlig....

er det noen andre som har fått babyen sin på di siste to dagene før sykehus kontrollen?? Kjenner jeg gjerne heller vil begynne av meg selv, enn å måtte bli satt i gang :-/ Litt nervøs for det der... Ungen er IKKE av den minste sort.. over 4 kg, så jeg har begynt å grue meg litt....

huff, ble visst litt sytete dette, men.... godt å få det ut hvertfall... tar imot med STOR takk om noen har erfaring eller kjenner noen som har født så sent som nå... godt å kunne holde seg i et lite håp.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er noen trøst, fødte jeg min første 15 dager over UL-termin. Og fødselen begynte av seg selv. Hadde fått time til igangsetting morgenen 15 juli og våknet av rier kl 00.00 natt til 15. Så fikk heldigvis føde "naturlig".

UL-terminen er ikke nødvendigvis helt riktig. Er helt sikker på at jenta mi ble født nøyaktig ni mnd etter unnfangelse. Vet nemlig akkurat når det skjedde. Hadde sex kun en gang på en mnd, så mulighetene var ikke mange kan du si. Babyen din kommer nok når den er klar :-)

Skrevet

Ja, all trøst er en god trøst;)

Joda, han kommer nok egentli når han er klar... føler bare det er kroppen min som sakker det og ikke vil begynne, hehe... Jeg hadde time hos jordmor på termin dagen (siste dagen før hun skulle ha ferie). hun hadde innvendig sjekk og jeg var veldig moden og myk og hadde 2 cm åpning.. hun satt meg opp til time hos den andre jordmora en uke etterpå... når jeg kom til den timen så ble jordmora overraska over at jeg kom for det hadde ligget en lapp til henne om at jeg høyst sannsynlig hadde født nå...

så når jeg var på denne timen måtte hun jo bestille overtidskontroll til sykehuset, men hun sa til og med til sykehuset: "HUn har nok født til da altså, men jeg må jo bestille time pga rutinene".. Hun hadde også en innvendig sjekk og jeg var VELDIG myk og moden sa hun og hadde gode 3 cm åpning...

En blir jo litt psyka ut når dem sier sånn da... for en regner faktisk med at en skal ha født til da...

Skrevet

Jeg gikk 12 dager over sist, skulle på overtidskontroll 8.30 på mandag morgen og kl 01.20 gikk vannet og 4.20 var min store jente på 5116 g födt. Så bare noen timer före overtidskontrollen på sykehuset var hon ute på naturligt vis! Lykke til, vet att det ikke er göy og gå over men nå er det ikke lenge til oansett!

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle være helt vill me å gå over så lenge, men jeg er faktisk veldig rolig over det hele... Jeg har godt humør og er ute og gjør masse på dagene... Men det er denne skuffelsen over at en ser at dette kanskje ikke skjer naturlig likevel.... men da er det jo godt å høre at det enda KAN skje... :-D

Har en mann som skal jobbe nå mandag morgen til tirsdag morgen... har døgn jobb...han slutter 8 på tirsdag morgen, og 8.30 er overtidskontrollen på sykehuset.... så jeg krysser ALT for at det skjer i natt... men har litt liten tro på det... :-/

Skrevet

Plötsligt sker det, hade inga tegn före sist så når jeg gikk o la meg så sa det "klick" i magen og det var ju vannet! Har ingen tegn på att det nermer sig denne gang heller men tröster meg med att plötsligt kan det ske!!!

(Jeg har termin om 3 dager)

Skrevet

ja, hehe, litt gøy at du nevner det... for når jeg legger meg om kvelden og hele dagen også for den saks skyld, så føler jeg absolutt IKKE at noe vil skje... sover som en stein om natta enda... f.eks bare oppe en til to ganger gjennom natta for å gå på do.... er ikke helt slik jeg ser det for meg at fødselen er i området, hehe... Men som du sier, det KAN plutselig skje...

Skrevet

har ei venninne som skulle på overtidskontroll for å sette igang. Var langt på overtid. Der oppdaget de at fødselen var delvis ignag. hun ble sendt hjem for å vente litt, og i løpet av formiddagen var hun i fødsel!:) Fødte samme kveld kl 21!:) Håp for alle!:)

Skrevet

Jeg fødte min første til termin omtrent. Nr to kom 18mnd senere, tenkte da at jeg går vel ikke over denne gangen heller.. MEN joda, 13 dager over termin måtte jeg gå (helt forferdelig). Og det gikk superfint når han først bestemte seg for å komme ut!!

Skrevet

oi:) nå lysna d jo veldi.... til og me nr.2 kom så sent....skjønner det var fælt for deg da, huff, men det gav meg et lite håp nå:-D jeg håper så inderlig det kommer i gang av seg selv... da blir jeg såååååå gla... :-D

Skrevet

Ja det var min nr 2 som kom 12 dager over og. Förste jenta (april 05) kom 5 dager för tidigt og hun som kom 12 dager over var okt 06.

Skrevet
:) *håper håper håper* ;)
Skrevet

13 dager over termin... hm.... men i natt kjente jeg LITT mer enn jeg har pleid (dvs ikke så mye, men til vanlig har jeg ikke kjent NOEN TING, hehe) Litt tak i magen og litt i ryggen, men sov som en stein likevel og våknet opp og like lite var skjedd :-/ Tenk om det kunne begynt på dagen idag:-D Det hadde vært gøy, men føler det allti begynner på natta hos folk...

Skrevet

Håper pådet samme som deg.. men i natt skjedde det absolutt ingenting hos meg. Har egentlig vært mer før.Huff, bare en dag igjen til overtidskontrollen.. Hva gjør dere andre som er på overtid for tiden? Jeg føler at jeg holder på å gå på veggen!

Skrevet

har du også bare en dag igjen til overtidskontrollen?? Huff... hadde du termin 24 juni du å da?? skulle så GJERNE ønske det bare kunne begynt... jeg har ikke noe lyst på igangsettelse, men vil heller ikke gå så vanvitti mye lengre...

Nå regner det ute som bare det, tven klikker pga været, mannen er på jobb til imorgen tidlig, 13 dager på overtid, kan det bli bedre? :-O hehe....

Nejda, jeg er faktisk ved veldig godt mot og ler og har det greit, men er kun skuffa over at jeg ikke får til å komme i gang på egenhånd, men men... tenk nå er det ikke så lenge til jeg har lilleprinsen min i armene uansett hva jeg må gjennom, hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...