lille me og mine Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 Er så lei av å smøre, smøre, men det forsvinner jo ikke!!! Holdt på i over 2mnd nå!
Evab Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Dette innlegget kunne vært skrevet av meg! Jeg har slitt med trøske, og begynte på medisiner da sønnen min var 5 uker, nå er han 15 uker. Jeg lurer på om jeg er i ferd med å bli bra nå, men er jo livredd for å slutte på medisiner. Sist gang jeg gjorde dette kom jo trøsken tilbake igjen. Har hatt god kontakt med ammehjelper, og hun sier at jeg må holde ut. Noen ganger (hvis man er hardt rammet) trengs det flere behandlinger for å bli kvitt dritten. Hvor ofte smør du? Har tuppelura di vært gjennom kur?
Tante Gustava Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Ta Farris på en Q-tips og smør på. Det funker!
hallais Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 JAAA! Har holdt på i tre uker nå.. Soppen på puppene er bedre, men babyen er helt hvit i munnen... Har prøvd med Farris, men kan vel prøve igjen. Hvor lenge kan man smøre de med Mycostatin??
Marit82 Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 jo ladys... Det er bare slik at enkelte barn blir plaget med det. Det er ikke vondt , eller ubehagelig til dem. Å det gir seg rundt 6 mnd alder. Prøv med Farris.. (UTEN SITRON ELLER LIME)
hallais Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 Nei det er vel ikke ubehagelig til dem, men jeg får det på puppene og det er veldig ubehagelig. I tillegg er det mye styr med pensling i munnen hans og puppene mine etter hvert måltid... Så lenge han har det blir jo jeg smittet igjen og igjen, så håper virkelig det går over før 6 mnd!! Det er noe skit!!!
Evab Skrevet 6. juli 2008 #7 Skrevet 6. juli 2008 Babyene er heldigvis ikke plaget av dette, sier helsepersonell. Men oss derimot, kan være veldig plaget. Jeg har hatt perioder hvor jeg har hatt så vondt at jeg bare gråter, og jeg er ikke av de som tyr lett til tårene. Det er virkelig grusomt vondt. Ammehjelpen som jeg har hatt kontakt med gir følgende råd: - Ikke spis så mye søtt (sopp trives i søte omgivelser). - Kast ammeinnlegg du har brukt mens du har hatt sopp (hvis de ikke kan vaskes på minimum 60 grader) - Vask sengetøy, amme-BHer, håndklær, gulpekluter på minimum 60 grader - Kast eller kok (lenge) smokk - Vask hendene til babyen ofte (hvis han spiser på de) - Vær nøye med håndhygiene etter dobesøk og bleieskift - Smør inntil 8 ganger daglig med mycostatin (legen min sier 2 ganger daglig...) - At farris hjelper er bare et kjerringråd. Har du sopp, da hjelper ikke farris.
Evab Skrevet 6. juli 2008 #8 Skrevet 6. juli 2008 Det er heldigvis ufarlig å smøre lenge med mycostatin. Du må smøre til du er helt bra igjen. Legen min sier i 6- 8 uker sammenhengende.
lille me og mine Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. juli 2008 Jenta mi er 9mnd så at det forsvinner før 6mnd stemmer vel ikke helt... her smører jeg 4ganger om dagen, og er over på vår 3flaske! er så utrolig lei... mn man må vel bare smør og smør, likavel om jeg ikke ser så mye hjelp i det enda...
Evab Skrevet 6. juli 2008 #10 Skrevet 6. juli 2008 Har jenta de trøske i munnen? Jeg behandler bare meg selv nå, fordi gutten min ikke har trøske i munnen. Dette har jeg sett etter og legen har også kikket. Trolig er det bare rester på brystene mine, og derfor har jeg sluttet å behandle han (i følge både lege og ammehjelper var dette greit). Det hjalp veldig synes jeg å slippe å fore han med medisin. Holder ut litt lengre da. Har du veldig vondt? Har du vært hos lege og tatt bakterieprøve av brystet/ melka di? Det kan jo være at du har fått betennelse e.l. i tillegg. Jeg har gjort det, og fikk vite at jeg var fin. Trodde egentlig det, ettersom jeg har merket stoooor bedring etter jeg begynte med medisin. Tror det er veldig viktig at du sjekker for andre ting hvis det ikke har hjulpet i det hele tatt. Føler virkelig med deg, jeg VET hvor vondt dette er. Klem til deg!
trudy Skrevet 6. juli 2008 #11 Skrevet 6. juli 2008 Jeg hadde samme problemet. Det var knallvondt å amme, jeg smurte og smurte, men ble ikke kvitt trøska. Jeg holdt på å gi opp helle ammingen, men helsesøster ba meg først prøve en tablettkur. Den gis bare om en har prøvd å smøre først. Jeg kan desverre ikke huske hva tablettene heter, men de virket supergodt og jeg var kvitt symptomene i løpet av et par dager. Jeg tror du kan finne ut av det på ammehjelpen.no eller kanskje spørre lege eller helsesøster. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå