elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 6. juli 2008 #1 Skrevet 6. juli 2008 har aldri vært i dåp før, kun til mine søsken, men da var jeg jo bare bittelita selv, så jeg trenger å få vite alt som skal gjøres=) hva gjør jeg først? ringer jeg presten? hva sier jeg evt til presten? eller den personen jeg skal ringe til? noen forslag til mat? blir ca 30 stk, koltbord det beste eller? hva med gryterett? hvor lang tid i forveien sender jeg innbydelse? trenger alle å komme i kirka? evt hvem trenger ikke å komme? bruker foreldre til barnet å bli med opp sammen med fadderne når ungen skal få vann på hode? #smiler#
velsignet med to Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Ring kirkekontoret i din kommune, de hjelper deg igang! Ellers er daapssiden.no fin til inspirasjon. Lykke til
prinsessemor123 Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Det er sikkert lurt å begynne med å ringe kirkekontoret/presten. Finne en dato som passer, og få ordnet alle kirketingene. Vi var ca 35 stk i vår dåp og hadde koldtbord som vi laget selv. Det fungerte veldig bra, og ble ikke så fryktelig dyrt (selv om gryterett nok hadde blitt billigere) Vi sendte aldri inbydelser denne gangen, men bare ringte rundt og inviterte. Tror vi gjorde det ca 6 uker før. Kakebordet hadde vi fått god hjelp til, var mange som tilbød seg og bake, og jeg takket gladelig ja... Personlig syntes jeg alle bør komme i kirken, det er jo det som er dåpen. Festen etterpå er jo bare en feiring av det som har skjedd i kirken. Lykke til med den store dagen:-)
Trultemora er presseklar!! Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 hva gjør jeg først? - Først ringer du prestekontoret der du skal ha dåpen! Om du skal ha det der dere bor såblir det ikke så mye papirstyr fram og tilbake! De skal vel ha en kopi av førdselsattest om jeg ikke husker feil! Så skal dere litt i forkant av dåpen på en dåpssamtale med presten! hva sier jeg evt til presten? - Si at du skal ha dåp, fortell hvor gammel ungen er og når du kunne ha tankt deg dåp og hvor! noen forslag til mat? blir ca 30 stk, koltbord det beste eller? hva med gryterett? - Vi hadde koldtbord! ; Kjempesnedig! hvor lang tid i forveien sender jeg innbydelse? _ vi sendte innbydelse 1 mnd i forveien! ville ha svar innen 1.mai (hun ble døpt den 11 mai) trenger alle å komme i kirka? evt hvem trenger ikke å komme? - vi skrev i innbydelsen av dåpen skulle være der og der kl da og da.. de som ville fikk komme! bruker foreldre til barnet å bli med opp sammen med fadderne når ungen skal få vann på hode? - jepp, alle skal bli med opp!
Tildeline Skrevet 7. juli 2008 #5 Skrevet 7. juli 2008 Ser du allerede har fått gode svar, men hvis du vil ha tips om hvordan velge faddere og bli enige med dem om hva oppgaven innebærer, så står det litt her: http://barnogtro.no/index.jsp?showmenu=154656
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå