Gå til innhold

TRENING og graviditet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ELSKER å trene.. d er stort sett d jeg gjør på fritiden... går mye i spinning/jogging, step og styrketrening/body pump... nå er jeg gravid da, straks i andre trimester.. kan jeg trene nå??? hvor mye/hardt ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trente gjennom hele svangerskapet. Det du må passe på er å ikke hoppe og unngå vedlig tung styrketrening. Noe av det beste å holde på med nårt man er gravid er svømming og sykling. Det gjorde jeg masse. Jeg gikk også på saltimer på Sats og sa i fra til instruktøren slik at hun viste alternative øvelser der det var nødvendig. Jeg trente også litt på vanlig helsestudio, med vanlige apparater (ikke tredemølle).

Når du er gravid er det ekstra vikitg at du lytter til kroppen når du trener. Spis før og etter, og drikk mye underveis. Unngå jogging.

Lykke til!

Skrevet

Her både jogget og gått på saltimer hvor man letter litt fra gulvet. Men er ikke med på de verste spensthoppene og akrobatikken lenger. Men det er fordi det nå begrenser seg selv naturlig. Klarer ikke jogge heller lenger, fordi jeg må tisse etter hundre meter:) Men spinner, går på step/styrke, osv, og svetter skikkelig. Trener pump i stedet for vekter i styrkerommet, og foreløpig trener jeg like tungt som før. Man skal kunne puste jevnt når man trener styrke. Anbefaler boka "trening for kule mager av Jill Jahrmann".

Skrevet

åå =) nå blei jeg glad =)) da skal jeg bestille den gravid-treningsbuksa fra Rønisch ;-D

da blir d spinn i morga :-D

takker !!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...