Gå til innhold

Vurderer å kutte ut ammingen etter en måned

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi jeg lekker så inn h... Bruker innlegg og alt, men må skifte klær flere gsnger til dagen. Er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Amminga er sånn i begynnelsen, før brystene justerer mengde melk etter hva barnet drikker. Så det varer ikke hele ammeperioden det der.

Ja,det er normalt å lekke de første ukene.

Skrevet

Ikke vet jeg om det er normalt, sliter med det samme selv, og var like ille etter 4 uker. er i gang med og gi flaske nå, liker ikke amminga i det hele tatt.

Skrevet

Her lakk jeg ganske lenge. Begynte en god stund før fødsel også. Syntes amminga var et svare strev og null kos. Var ikke bare å sette seg ned å dra frem puppen heller. Neida, det var på med oppsamlingskopp i ene puppen og den måtte tømmes flere ganger og selv om snuppa hadde spist var det like fullt. Dette varte en goood stund, men etter 3,5 måned begynte det å gi seg og etter fem måneder kunne jeg endelig kose meg med ammingen. Og holdt ut til hun var ti måneder.

Det er nok mange som opplever ammingen som stress i starten, men det blir bedre om man holder ut. Men man skal jo ikke amme for enhver pris så klart.

Lykke til videre og håper du holder ut litt til slik at du får et positivt bilde av amming:-)

Skrevet

Jeg og lakk de første ukene, og det tror jeg så godt som alle gjør. For meg fungerte ikke ammingen av ulike grunner, og etter 4 mnd var det helt stopp. Skulle veldig gjerne ha fått det til, og er veldig spent på om det vil fungere denne gangen. hvis du opplever ammingen kun som et strev og ikke finner noe positivt ved det så er det kanskje like greit å kutte ut, men ikke stopp kun fordi du lekker, for det vil garantert gi seg når produksjonen får regulert seg.

Skrevet

Det går over. Imens går det an å bruke eit sperrelag a la det ein bruker på tøybleier. Funker som bare det.

Skrevet

Vil bare kommentere til deg at hvis du amet i 4 måneder så har du lykkes med ammingen...

blir litt ekstremt press når man må amme i et helt år hvis ikke har man mislyktes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...