Gå til innhold

Dine fødselsplaner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jaja...Jeg har ikke tenkt mye på fødselen, men dette er min drømmesituasjon da.. =)

Vanet mitt går, mens jeg er hjemme i leiligheten selvffølgelig. Så jeg går på badet, og steller meg, og pakker siste rest oppi fødebagen. Så etter 1 time sier jeg helt rolig til sambo, at vannet gikk for 1 time siden, og at vi må kjøre. Så da bærer d avgårde( men først legger sambo et plast-trekk over setet, sånn vi ikke skal søle:P)

kommer inn på føden, og blir mottatt med sjokomelk og epidural. Så blir vi lagt på en seng, me tempur komfortmadrass, høstens første episode av hotel cæsar, og en dose lystgass.

*Bob Marley kommer å tar en trall*

( every lil thing 's, gonna be alright...duduuh)

Så kommer en liten spurv og plystrer til jammen hans...

Jeg får en baby lagt på brystet, go jenta har kommet til verden, og hun drikker 5 liter melk rett fra puppen min, som en lek, og jeg får besøk av mine kjære, som har med seg et brett loffskiver med brelett og salami på, et fenalår, og 14 liter sjokolademelk.

Etterpå tar jeg på meg mine gamle jeans, løper og kjøper meg verdens minste bikini, og stiller opp til fotoshoot hos FHM, som årets milf.

eller;

vi er på kvadrat, på en siste shopperunde før gullet kommer, vannet går, foran en gjeng fjortisser som peker og ler at jeg har tissa på meg.

sambo går rudnt seg selv og vet ikke hvor han skal gjøre av seg, til jeg får dratt han med meg ut til bilen..

Vi kjører i all hast mot sykehuset, der sambo klarer å kjøre feil avkjæring, og vi ender i andre siden av byen istedenfor. Jeg banner og steiker og oier meg, og prøver å rige mamma å si hun må ta med fødebaggen, søstra mi og mormor.

så komme vi endelig til sykehuset, der jeg må stoppe opp foran døra og nørmest legge meg ned for å hyyyle!

Så kommer jeg meg inn, og bannner over hvorfor i helvete dem må skrive meg inn, og at jeg MÅ ha epidural eller noe smertestillende fort som f!

så skal jeg bli lagt i en seng, og få lystgass, men så passer faen meg ikke koblingene til den forbanna gassen, og på nytt skjeller jeg ut noen jeg aldri har sett før.

så sprekker hele stasen min opp, og jeg revner sikkert 100cm, ut kommer verdens søteste skrikerunge, og heldigvis er jeg for opptatt med henne til å få med meg at jeg blir sydd

jeg er i lykkerus, og går i joggebukser de neste 3 mnd=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aaja, mine foedselsplaner. Naa har jeg ikke planlagt like noeye som deg ;) - det er jo litt vanskelig aa planlegge naar man ikke aner hva man gaar til, foeler jeg!! Det er vel det som bekymrer meg mest. Min plan er egentlig aa unngaa aa bli redd og faa panikk... At ting foregaar NORMALT underveis (for hvis ikke, er jo alt som heter planer ute av vinduet uansett)... Og at kroppen min vet hva den skal gjoere, godt hjulpet av en sympatisk jordmor. Det er tvilsomt om jeg kan ha epidural, saa det maa jeg bare klare meg uten, noe jeg er innstilt paa uansett. Saa lenge jeg slipper en tredoegns foedsel (slik at jeg likevel maa ha epidural, huttetu), og det ikke blir noen komplikasjoner underveis, faar jeg bare krysse fingrene og ta det som det kommer underveis... Dessuten MAA samboeren min soerge for at jeg aar i meg mat og drikke underveis, hvis blodsukkeret mitt blir lavt, blir jeg en skikkelig furie! Jeg har sagt at det faar bli hans viktigste oppgave under foedselen. :)

Skrevet

Jeg satser på hjemmefødsel, og planlegger ikke noe annet enn det praktiske som må være i hus, siden fødselen i seg selv kan by på så mangt. Tar det som det kommer, med andre ord.

Skrevet

hahahha, den måtte jeg lese høyt for mannen min!

Skrevet

Morsomt. :D

Mine planer, som forøvrig har vært planer siden forrige fødsel, er at det ikke blir som sist. Bare alt går greiere enn sist så skal jeg være lykkelig....

Skrevet

Prøver som sist:

Kun lystgass og akupunktur som smertelindring.

Nekter studenter adgang og ber pent om slippe å klippes (selv om de måtte det sist).

Barnefar er selvsagt med som den store helt.

Skal prøve å være flinkere til å ha tassen på magen etterpå så han får tid til å lete seg frem til brystet. Klarte ikke å ha han på magen sist mens de sydde, og tror det kan ha påvirket dårlig ammestart.

Følgende var forberedt sist, men helt unødvendig:

Musikk (det hadde ikke jeg tid til å bry meg om)

Diverse massasjeoljer og massasjeruller (orket ikke at mannen tok i meg en gang)

Hadde tenkt å føde på alle fire(men på rygg i den tradisjonelle benken funket best)

Syntes det var viktig med badekar sist, men jeg kom meg jo aldri oppi mellom alle riene.

Men det var deilig med få mennesker til stede og dempet belysning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...