Anonym bruker Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Hei. Jeg prøver og få med mannen på parterapi. Vi VIL være sammen, men har lenge lenge hatt et veldig turbulent og ustabilt forhold som har tæret på følelser og humør og egentlig det meste. Nå sier han at han er klar til å satse på oss to og at alt kommer til å bli fint osv. Jeg mener imidlertid vi har flere ting vi burde jobbe ordentlig med for å sikre at vi ikke glir tilbake i samme mønster igjen. Dessuten trenger jeg faktisk en seriøs bekreftelse på at han virkelig er villig til å satse og ofre litt for forholdet vårt, og parterapi er i den anledning et viktig steg for meg. Men han vil ikke, mannemann som han er. Han vil ikke si HVORFOR han ikek vil heller, men jeg tror han ser på det som unødvendig, flaut og invaderende. Litt nedverdigende kanskje, og stolthetsknekkende. Men jeg synes det er fjollete av ham å tro at vi på en enkel og uproblematisk måte kommer til å klare dette alene, når vi ikke har klart det de søttisju andre gangene, og jeg synes det er naivt av ham og tro at jeg automatisk skal ta hans erklæring om commitment for god fisk. Det er ikke første gangen han sier han vil satse liksom, og jeg svelger ikke ting like rått lenger nå, jeg vil faktisk se beviser før jeg atter lukker opp min hjertedør og slipper solen inn, og alt det der ja. Jeg tror derfor vi kunne hatt godt av en objektiv tredjeperson som kunne gitt oss noen gode tips og kanskje noe nytt å tenke over. Jeg har også sagt til ham at vi kan prøve med EN time, og at vi til og med bare kan gå hjem etter 10 minutter, hvis det virkelig er så fælt som han innbiller seg at det er. Men neida. Så nå lurer jeg, går det i det hele tatt an og få med seg en mann som ikke vil på noe sånt?? Noen forslag til hva jeg kan si for at han skal skjønne hvor viktig det er for meg at vi gjør dette ordentlig? Jeg klikker her altså, han er sta og trassig som et jævla esel.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 hva med å gi han et ultimatium da?for det er jo det du må ty til til slutt om du vil ha bekrefta at dette ikke skal ende opp som de siste forsøkene deres?man skal ji ikke presse noen inn i noe egentlig,men noen ganger må man bare gjøre det. kanskje sier det litt om hva han egentlig legger i dette forsøket når han nekter å møte deg på halvveien når han vet hvor viktig dette er for deg..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå