Gå til innhold

I Bolivia er det kloakk lukt - STAKARS!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor på landet jeg og her lukter det fader i meg mye dritt innimellom her også! Ikke har jeg gjort noe kriminelt heller... :( Kanskje en sak for Dagbladet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe... Den var j.... god!!! :)) Er i samme situasjon selv (som deg), men gjødslinga er helidgvis over får en lang periode nå.... :)

Skrevet

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/07/05/540067.html

De begynner tydeligvis å bli desperate nå siden de velger å stå frem med navn og bilde. Hun tredje som har samarbeidet med politiet har vel allerede fortalt politiet nok til at jentene sitter i saksa uansett, så det var jo en merkelig strategi å plutselig prøve å få folks medynk. De har vel ikke noe mer å tape, antar jeg. Dumme, dumme jenter.

" Hvordan forklarer du at det var 22,5 kilo kokain i bagasjen deres?

- Det kan jeg ikke forklare. Vi kjøpte Adidas-bagene på markedet i Santa Cruz. de var innpakket i plast. Vi åpnet dem aldri, la dem bare i koffertene våre. Vi hadde aldri mistanke om at noe var galt.

- Bagene er svindyre hjemme i Norge. De er drittfine, derfor kjøpte vi dem, sier Stina."

Yeah, right! Baggene de kjøpte veide bare mer enn 22 kilo mer enn de burde, men de la ikke merke til det. Jeg ler meg ihjel!

Og ja, det lukter kloakk når man har bæsja på leggen. Deal with it!

Skrevet

Akkurat som om noen ville lagt over 20kg kokain GRATIS i bagger hvem som helst kunne kjøpe...hahaha.....*lol* Ikke akkurat de skarpeste de jentene der...jaja.....

Skrevet

Fine?! Var ikke de stygge og møkkete?!

Og hvem kjøper 11 bager uansett hvor fine de er da..hehe..jaaada, vi tror dere..

Skrevet

hehe ;o)) åååh! lyst på en sånn ja ;o)) driiiitfin ;-P (vel verdt noen år i fengsel...;o))) *lol*

Skrevet

men hvorfor kjøpe 11 stk av samme bagen?

hva skal di med sååå mange?

Skrevet

Litt tynn forklaring kanskje..

Hva med heller å si noe så villt som at det må være pikkoloen på hotellet som har gjort det. Han så jentene komme fra handletur med 11 bagger og han så sitt snitt til å utnytte det..'

Skjønner ikke hvorfor de vil vise seg i avisen og ødelegge fremtiden sin her hjemme i landet når de engang får komme tilbake..

Det er da bedre å gjemme seg i skammen..

De har driti seg ut og jeg vet det er mange andre jenter som blir lokket til det samme.

Skrevet

Husker dere tilbake til da jentene ble tatt i Bolivia i mai? Da rullet den ene tråden etter den andre her inne hvor minst halvparten mente at det var stor sannsynlighet for at jentene var uskyldige og hadde blitt lurt :-D Har ikke sett mange sånne innlegg i det siste, gitt...

Skrevet

Trodde ærlig talt ingen kunne være så dumme at de gjorde noe sånt frivillig...så helt i starten så trodde jeg at de kunne vært lurt/pressa eller noe...helt til jeg hørte hvor mye det var snakk om og forklaringene...da lyste det jo dumskap utav hele opplegget...

Skrevet

Jeg syns faktisk litt synd på den yngste av jentene fordi hun har foreldre som ikke passer på henne. I mine øyne er det dårlig gangsyn å tillate at en 16-åring (første gang de var der) drar på ferie til Bolivia. Men - det var sikkert ikke opp til foreldrene å tillate noe som helst.

Utrolig hva enkelte er villig til å satse for raske penger. Dumme nek, ja...

Skrevet

nei, dere VET fremdeles ikke sannheten i denne saken her. Snakke meg om å dømme folk nord og ned fordi det er action å snakke om andre menneskers ulykke. Så, du som konkluderte med at de måtte være skyldige, siden ingen inne på dinbaby har gått de i forsvar i det siste... vel, her har du noen som synes det fremdeles er patetisk å bestemme seg for at noen er skyldige når man faktisk ikke vet en pøkk om hva som egentlig har skjedd.

kan gjærne være de er skyldige, hva vet jeg, kan like gjærne være de er Uskyldige, og jeg synes det er ekkelt å lese at folk er så ivrige på å slenge drit om folk sånn som dette her. Hva om de er uskyldige da? tenk for et ufattelig overgrep de går gjennom nå, og om de da på toppen av det hele skal oppleve å bli angrepet av et nasjonalt bygdedyr synes jeg er fælt.

hilsen meg

Skrevet

Det er nærmest rent matematikk og logikk for å skjønne hva som har foregått her....greit, de er enda ikke dømt, men de vil bli det. For forklaringene demmers er syltynne og henger ikke på greip i det hele tatt.

De har selv frivillig stått fram i media også.....ei har lagt i hvertfall endel av korta på bordet, hvorfor i alle dager skal hun ha gjort dette hvis det ikke var et vist hold i det?

Så de er ikke skyldige, de skulle skjønt at det var en fare for at de havna i fengsel der.....på toppen hadde de med en liten unge ( takk og pris for at hun er hjemme i god behold). De LØY ang. reisemål, disse baggene var ikke så fine at det var verdt å ha med en hel haug hjem igjen, å hva i helvete skal 3 unge jenter og en liten unge på ferie der? Når det er rimeligere, lettere og finere å reise til ørten andre reisemål på ferie.....

Legg sammen, trek gjerne i fra endel også, resultater vil uansett bli at ei av dem, minst!!! er skyldige i forsøk på narkosmugling..og trolig tidligere smugling siden det var tur nr 2?

Skrevet

Jepp! Det er ikke snakk om forhåndsdømming - det er ren matematikk og to streker under svaret.

Å ha med seg en liten unge for på den måten å kanskje se litt mer uskyldige ut, er ren kynisme.

Skrevet

Jeg lurer så ofte på hva JEG gjør her inne, jeg som tydeligvis har ti ganger så mye erfaring i livet som dere husmødre som sitter hjemme, føder unger og klager på mannen, og onanerer til Bolivia-saken. Det er jo tydelig at dere vet VEEELDIG lite om narkotikasmugling.

Tror selv neppe at jentene er heelt uskyldig, men, saken kan være. De har blitt bedt om å kjøpe noen bager. De har sett på bagene og de så helt fine ut. Som de selv sier hadde de så mye bagasje at de måtte bruke to biler. På vei til flyplassen kan det ha blitt gjort et swap, av gjerningsmannen som f.eks ba de kjøpe disse helt rene og fine bagene. Taxisjåføren er med på det hele og lar bagene bli swappet om. Jentene er slitne når de kommer til flyplassen og legger neppe merke til 22.5 kg ekstra i allerede varmt vær, slitne, og skal ta flyet hjem. De gir bagasjen til noen andre som så blir stoppet i sikkerhetssjekken. Så enkelt kan faktisk utnyttelse gjøres..!!

Selv om disse jentene neppe er helt uskyldsrene, så kan jeg love dere at 22.5kg er ikke noe noen som skal smugle, smugler ut fra Cochabamba, som er den mest strengt bevoktede flyplassen i hele Bolivia.. Da hadde de nok gjort det et annet sted fra.

Jeg gidder ikke si min mening om hva jeg tror har skjedd men jeg ville bare opplyse dere anonyme høns samt Hubro-vet-ingenting om hvordan smugling pågår.

Mille.

Skrevet

Jeg overser selvhevdelsen din med vilje og sier enkelt og greit: Vi får se da, hvem som blir dømt og ikke dømt i denne saken. Dessuten: Enten er man skyldig, eller så er man uskyldig - de gråsonene du ser for deg når du sier "Tror selv neppe at jentene er heelt uskyldig, men.." fins faktisk ikke. Eller har du som har så god greie på hvordan smugling pågår, sluppet unna med noe liknenede?

Skrevet

Å spørre seg hva de gjør på ferie der, og agrumentere med at de er mange andre steder å reise som er lettere er passe teit.

Det finnes mennesker som har lyst til å oppleve mer av verden enn Mallorca og Kanarieøyene.

Sør-Amerika er kjempespennende å reise til, og når hun ene i tillegg har slekt i Bolivia er dette helt naturlig reisemål.

Jeg tror forøvrig ikke de er uskyldige, forklaringen er tynn og har endret seg flere ganger alt. I tillegg skal en av de nå ha fortalt sannheten, som skal være en helt annen en de andre fortsatt holder på. Synes veldig synd på hun yngste som har blitt lokket inn i dette av sin eldre venninne.

Skrevet

Det valgte reisemålet sammen med løgnene om annet reisemål skurra for meg.....og jeg holder fast ved at det skurrer når 3 så unge jenter reiser alene med en unge til et slikt land.

Skrevet

Vet du, Ugla, Bolivia er et veldig veldig fint land. Det er kjempekjekt å feriere der, det er mange fine badeland o.l. Hvorfor skal alle måtte reise på kjedelig husmorsferie til Tenerifè?

For å svare deg første anonym:

Nei, jeg har aldri sluppet unna med det. Men jeg jobber med dette når jeg ikke er i permisjon. Jentene kan ha blitt lurt til å gjøre noe de ikke visste omfanget av. Du kan tydeligvis lite om hvordan rettsvesenet i Bolivia fungerer, jeg kan love deg at hadde jentene vært helt skyldige hadde de vært fengslet for godt, og dømt - for lengst. Det at boliviansk politi nå tillatter at norsk politi kan bistå tyder veldig mye på at dette er en sak gjort av bakmenn, som har lurt unge, naive jenter, som har vært lystne på penger. De bagene de kjøpte kan også ha blitt byttet ut.

Dere er så sneversynte og borte vekk i å være påståelige drittkjerringer, men dere vet jo ingenting om hvordan verden fungerer, eller hvordan Bolivia fungerer, eller gransking av narkotikasaker.

Jentene hadde vært dømt for lengst, om de var skyldige.

Jentenes sak er ikke unik annet enn i kiloene de har fått med seg. Hvert ENESTE år, hver eneste MÅNED! blir folk lurt i Bolivia og tatt med større eller små mengder kokain, pga bagswapping. Og narkohaiene bruker gjerne unge mennesker med små barn. Fordi de vet at de blir sjeldent stoppet. Men denne gangen gikk det kanskje helt galt da?

Hvordan vet dere at alt media skriver er sant? Dere tror jo ikke på det ellers men når det er noe dere kan sitte her og være kjedelige husmødre til så er det kult å tro på.

Jeg tror neppe jentene blir dømt, de kommer nok hjem. Og mye tyder jo på det, når politiet i Norge heller ikke mistenker de.

Skrevet

Så Bolivia er bare kokain og helvete for din del da Ugla? Godt du holder deg hjemme i huset ditt 24/7 her på dib! Det er bra, da slipper vi sånne forutinntatte selvrettferdige Hubroer i utlandet!

Mvh. en som aldri reiser til tradisjonelle reisemål - jeg vil nemlig se mer av verden enn et sydenstrøk fullt av nordmenn.

Skrevet

Slett ikke...men 3 jenter på 18-21år??? Hallo????? Pleier de å være svært intressert i kultur og feks naturopplevelser med en unge på slep?

Og lengre oppe, kan være at de er lurt inn i det, lokka, men de må ha vist hva de var borti... Unge naive....og ja, selvsagt er det noen bak som har hovedansvaret her og pengene.

Nei...feridg å diskutere dette for min del....jentene har regelrett gjort noe fryktelig dumt, som har fått store konsekvenser for livet til alle tre og en unge...pluss familiene. Det er forferdelig synd, men håper det får andre jenter og gutter fra å lokkes inn i dette. I dagens samfunn så er penger og status viktig, å ha råd til ting. Så er man ung og kansje ikke har all verdens med penger så kan det være fristende å tjene litt ekstra, får reise på en spennende tur og se litt til samme tid.

Kan være at de ikke viste helt hva de hadde i kofferten, men de må vel ha skjønt at det ikke var legale ting.

Skrevet

.... og det som gjør meg tilbakeholden for å dømme folk over en lav sko, samme hva det skulle gjelde, men særlig i denne saken her, er at jeg VET at de tfinnes onde mennesker, fæle folk som driver butikk med å lure andre mennesker, og folk flest blir sjokkert over å høre de mest utroligste historier hvor man sier at det har jeg vanskelig for å tro på, for det finnes vel ingen som dfaktisk er så utspekulerte at de lurer folk på det groveste og lar de være igjen i stikken osv osv... men folk er fæle!! og jeg synes det overhodet ikke er usannsynlig at disse jentene har blit lurt, eller presset på noe som helst måte... synes absolutt ikke det høres for utrolig til å være sant osv osv. Og nettopp det at denne muligheten er der, gjør at jeg langt ifra har følt "sinne" eller vemmelse over disse jentene, fordi at jeg, og alle andre faktisk, ikke VET hva som har skjedd, og jeg savner en litt mere ydmyk holdning blandt folk, der man har et mere åpent og sympatisk sinn om man vil, der man ikke stenger andre mennesker ute av samfunnet med baksnakk pga antagelser og etterpåklokskap som i at "jeg hadde aldri vert så dum som dette" osv

min første tanke da dette dukket opp i media, var jo også muligheten for utpressing, og da tenkte jeg at kanskje den lille jenta hadde vert et "mål", at moren og de andre hadde blitt truet til å smugle, ellers.... skjønner? at om de visste om narkotikaen, så kan det også være at det har vert en desperat handling... hvem vet... ikke sant? det er poenget mitt, HVEM vet???

vi VET ikke, og derfor synes jeg man ikke skal være så inderlig snar med å være sinte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...