Anonym bruker Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Han har klart å holde vekta si med beina siden han var født, når jeg holder han i fanget... ikke at jeg lar han gjøre det, tror ikke det kan være bra. Derfor spørr jeg, hvorfor er ikke det bra?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 Fordi ryggen deres er altfor svak! Hvorfor tror du de råder folk til å ikke la barna sitte før de er 6 mnd?? Og uansett, selv om det kan virke slik, så KAN barnet ditt på 8 uker faktisk IKKE holde vekten sin selv om du stiller h*n opp!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #3 Skrevet 6. juli 2008 Ungen din kan nok ikke stå selv. Reflekse gjør at han sparker imot underlaget. H*n kan ikke stabilisere kroppen og holde balansen i en alder av 8 uker...........
!!!! Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Min baby på 6 uker spiller gullharpe. Er det bra for de lange neglene hennes? Jeg bare spør. Blir så usikker.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #5 Skrevet 6. juli 2008 Veldig viktig å ikke la et barn ha stive slalomstøvler for det er rundt 6 år. Dette fordi det fortsatt er mye brusk. Det betyr ikke at et barn på 4 ikke fysisk kan klare å stå slalom. Uansett babyen din hadde ikke klart å stå av seg selv. Det er nesten like dumt som å sette en gjeng aper til å skrive Hamsund.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #6 Skrevet 6. juli 2008 Bekjente av min bror lot barnet gå (holdt i hendene hans) fra 4 mnd alder, og barnet endte opp med masse fyisoterapi, fordi anklene var ikke sterke nok til å klare å holde vekten av barnet oppe, og føttene vokste feil. Nå gjorde de det riktig nok litt ofte(åpenbart idioter, selvsagt) men vil nok tro det er grunn nok til å la vær? Når barnet er sterk nok til å klare å gå selv, så klarer de det selv!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #7 Skrevet 6. juli 2008 Nei, det er overhodet ikke bra.... Barn skal ikke en gang sitte oppreist i en vogn, stol el. før de setter seg opp i sittestilling selv... Jeg har lagt merke til at det er en enorm skrytefaktor å ha et barn som sitter tidlig, står tidlig, eller går tidlig - men da blir jeg heller mer sjokkert enn imponert... Det er ikke anbefalt av helsestasjonen å trene på noe av dette.
vår baby Skrevet 7. juli 2008 #8 Skrevet 7. juli 2008 Dette proplemet har jeg også. Han har helt siden fødselen klart å holde vekta si ved å "stå" i fanget mitt. Dette er jo selff ikke ønskelig, men rekker ikke alltid å reagere før det skjer. Han er også veldig lang noe som bidrar til at han alltid kan sparke i fra på lårene mine. Pleier å lage knekk i beina ved kneene slik at han ikke klarer det. Man forstår jo seff at en liten baby ikke skal stå, men forstår så absolutt problemstillingen din:) Lykke til
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #9 Skrevet 7. juli 2008 Som de fleste sier er dette ikke bra. Ikke bare pga. ryggen, men også pga hofteleddene til babyen. Synes anonym 01:39 sier mye fornuftig
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #10 Skrevet 7. juli 2008 Jeg kan fortelle deg at min søsters er ca 8uker og når man holder henne så strekker hun seg i stå stilling når man holder henne inntil seg på fanget, det er helt merkelig og selvsagt ikke noe man øver på:-) Slik det nesten kan virke som om noen her tror.. Noen barn gjør dette, det er bare å nyte utviklingen, men man frarådes selvsagt fra å oppmuntre/trene dette så tidlig. Ikke bekymre deg du:-)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2008 #11 Skrevet 7. juli 2008 Ja,det er "gå-refleksen". Alle nyfødte har den. Den og griperefleksen og det at de slår armene ut "skvetter" i søvne.. Dette er fra apetiden vår,hvor vi måtte kunne mer. Det er som sagt bare en refleks som blir mer og mer borte og forsvinner helt etterhvert,og dukker ikke opp igjen før barnet lærer seg å gå. På et menneskebarn er hodet veldig tung,det er omtrent 1/3 av kroppsvekten! Derfor kan ikke så små barn lekes med på det viset. Ryggen må først lære seg å holde nakken som holder hodet. Så skal ryggen bli sterk nok til å holde rompa nede ved krabbing. Dette går av seg selv. Bare la den lille babyen din få lov til å være baby... Og spar ryggen hans..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå