Gå til innhold

Trene magen mens gravid, noen som kan dette?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! I forrige svangerskap var jeg så kvalm og dårlig og trening var ikke noe jeg prioriterte utenom vanlige turer med hunden..

Men nå er jeg gravid igjen og jeg trener spinning og styrketrening 2 ganger i uken.

Spinning og øvirge muskergrupper er jo greit å trene. Men hvordan er det med magen. Det er slik at man skal trene som normalt helt til man begynner å få mage er det ikke? Og etter man har fått mage så skal man kun trene sidemusklene? Eller, hvordan er dette? Er det noen som kan dette?!? Jeg trener 3-4 mageøvelser i et "Bootcamp" / Pilatesprogram.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt usikker, men har hørt flere plasser at man ikke skal trene situps i 2. trimester. Dette har med at de "deler" seg for å få plass til den lille:) Kanskje de vet mer på treningssenteret? Jeg har sluttet å ta situps og prøver å trene forsiktig med litt andre øvelser:)

Skrevet

jeg å trener jevnlig. har hatt "ferie" nå, men skal begynne på igjen i morga... utrolig deilig å bevege seg litt :-D

jeg forhørte meg på senteret jeg trener, om d der med magetrening.. hu ene instruktøren -som har flere barn selv,forøvrig,- mente at d går helt fint å trene magen underveis.. men der er jo flere øvelser en må styre unna, sa hun.. nå er d jo utallige måter å trene mage på, da, så jeg tror nok at der er flere øvelser en kan gjøre. Nå fikk jeg ingen videre innførelse i hvilke øvelser jeg skulle unngå ang magetrening, men jeg skal forhøre meg mer i morgen =))

Skrevet

hehehehe ;o) -så forløbig, er nok egentlig svaret mitt helt ubruklig ;o)) beklager ;o)))

Skrevet

Det er faktisk veldig viktig å trene både mage og rygg nå. siden dette er muskelgrupper vi kommer til å bruke myyye når fødselen er igang! Men som det sies her, etter 1.trimester bør man finne alternative mageøvelser..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...