1 gutt nov-08+2 små august-11 Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 har en bil som jeg har kjøpt til 50 tusen for 8 mnd siden. har lånet via elcon på 50 tusen. Skylder Kredinor 4000kr og de vil ha bilen min og har fått dette til via namsfogden, men bilen min er jo pantsatt via elcon. Trodde elcon hadde førsterett på summen hvis bilen blir tvangssolgt?! og hvis de har det så er det ingenting igjen til Kredinor og bilen er ikke verdt 50 tusen lenger pga jeg klarte å krasje i vinter. Hva skal jeg gjøre? en venninne sa til meg at de kan ikke ta bilen min så lenge jeg er gravid og bruker bilen i arbeid. (er avisbud med egen bil). Tar de bilen, så er jeg jo uten arbeid også!! Har en totalgjeld på 350 000 kr i bare smålån og har veldig lyst til å betale dette, men skal jeg betale alle 250kr hver mnd, så er jeg i minus med 10 000kr. stresser med gjeldsordning, men har ikke kommet helt i gang enda. jeg er så fortvilet. Har ingen som kan hjelpe meg heller!
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 Har du snakket med kredinor? Som regler er det greit å få ordnet en nedbatalingsplan hvis man snakker med kreditorene. Ring dem og si at "så og så mye kan jeg klare og betale i mnd, er det greit for dere". Betal så mye som mulig, og vær ekstremt nøye med å betale til dem i tide når/hvis dere får ordnet avtalen. Om de kan kreve bilen, har jeg ikke snøring på...men det høres jo rart ut. Ring namsmannen på mandag. Min erfaring er at så lenge man er åpne om betalingsproblemene sine, og viser villighet til og ordne opp, strekker de seg langt for å få ting til det beste for deg Lykke til!
Ladybug~N&E Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 dette med bilen din må du bare få fikset med en gang. ring kredinor på mandag og forklar situasjonen og gå med på en gjeldsordning dersom de sier seg villig til å trekke saken sin. til å starte med hvertfall!! de andre kreditorene får komme under en mer langsiktig plan. hva med å kontakte banken din og forhøre deg om muligheten til å ta opp et lån for å dekke alle smålånene. da har du bare ett lån og en sum per måned å betale på. du trenger nok noen som kan stå som medeier eller som sikkerhet i lånet ditt. mor, far? om du ikke er kredittverdig så er det enda vanskeligere å få lån. da må du kontakte banken din og få snakket med en økonomisk rådgiver. det finnes hjelp å få man må bare være villig til å gå ganske langt for det. har vært borti litt sånt selv da jeg har en mann som ikke hadde helt peiling da jeg traff han. jeg tok opp lån og dekket gjelden hans. uansett.. før du kontaker noen er det veldig viktig at du har en fullstendig oversikt over hva du skylder til hvem. ring kreditorer, lånegivere og få en oversikt over fullstendig gjeld. lag også en oversikt over egen inntekt og faste utgifter slik at man kan få en ide om hvor mye du har mulighet til å betale per måned. viktig å vise at du har orden. så går du til banken og får en samtale der. viktig å gjøre dette snarest... rentene og gebyrene påløper for hver dag som går. sett i gang!!!! det er vanskelig, det vet jeg, men det må gjøres! og dette går bra vettu!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå