Gå til innhold

Noen som har auramigrene her? (eller migrene)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere oftere anfall når dere var gravid enn før?

Jeg har auramigerne og vanligvis har jeg bare anfall kanskje en gang i året. Hadde ingen da jeg gikk gravid med nr.1. Nå er jeg straks 10 uker på vei og har hatt 2 anfall med 3 ukers mellomrom. Det jeg hadde i går kom på venstre side av kroppen og ikke høyre som jeg har hatt før-og det kom 2 ganger (nummenheten kom 2 ganger med noen timers mellomrom). Huff-også jeg som ikke har hatt noen plager til nå-verken trøtthet,kvalme,vonde pupper-ingenting. Er det dette som skal være "vondtene" mine? Da tar jeg heller kvalmen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har veeeeldig sjeldent anfall utenom graviditet faktisk..

Sist sleit jeg veldig med det på slutten, nå har jeg hatt endel plager pga hyperemesis og jeg får fort migrene når jeg ikke får i meg mat.

Jeg har aura på øynene stort sett jeg da..

Skrevet

Jeg var veldig plaget før og kunne ha så mye som to til tre i uken i blandt... Har hatt tre anfall totalt siden jeg ble gravid høsten 2006!!! - og det ene kan jeg avskrive med usannsynlig lave jernverdier, mye gjester som skulle hilse på den nyankomne og at jeg ikke hadde vett nok til å sove når jeg kunne... ;) - så jeg er strålende fornøyd!!

Skrevet

nei-hmm. Skal høre med legen neste gang jeg er hos han. Takk skal du ha for link.

Skrevet

Jeg har auramigrene, og ved mine 2 siste svangerskap, så har jeg, i starten av svangerskapet, hatt "uvanlige" anfall. Har først fått auran, så hodepine, så fått aura 2-3 ganger samme dag =((

Dette skjedde et par, tre ganger, og så hadde jeg ikke mere migrene resten av svangerskapet, eller ammeperioden.

Til vanlig har jeg migrene ca 1 gang i mnd =(

Skrevet

Det gikk 3 år fra mitt første anfall til mitt neste. Legen på sykehuset sa at hvis jeg var uheldig så kunne jeg oppleve å få ett slikt auramigrene anfall en gang til i løpet av mitt liv. Nå har jeg ikke hatt ett like kraftig anfall som det første jeg ble innlagt for-men det i går var i hvertfall nært nok! Men hadde fortsatt taleevnen på plass-så kunne si au! Hehe.

Nei-får håpe at hue mitt ikke skal gjøre dette til noe vane...

Skrevet

"masy"-akkurat slik var det i går-aura-migrene-aura migrene. Urk. Håper det blir bare beg. av sv.skapet da...

Skrevet

Har auramigrene, men ikke hatt et eneste anfall i løpet av tre svangerskap. Har ikke ofte anfall, og de er hyppigst på vårparten.

Skrevet

Jeg hadde det sånn i begynnelsen av svangerskapet, også hadde jeg litt de to første ukene etter fødsel. Tror kroppen reagerte på hormonforandringene...pluss at jeg var sliten da vi kom hjem fra sykehuset.

Til vanlig har jeg fra 2-6 ganger i året kanskje...men da kan jeg jo ta medisin, det er jo det som er verst når man er gravid/ammer at man bare må vente til det går over mens man ønsker man kunne kappet av seg hodet...

Det blir sikkert bedre! Lykke til!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...