Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner i ny jobb i august. Har hatt 4 mnd hjemme uten lønn etter at svangerskapspermisjonen min gikk ut i mars i år.

Har nå funnet ut at jeg er gravid igjen. Forrige gang fikk jeg svangerskapsforgiftning og bekkenløsning.

Hvis jeg skulle bli syk igjen, har jeg ingen krav på sykepenger da ? Og hva om jeg ikke kan jobbe de siste mnd, vil jeg ikke ha krav på fødselspenger heller da ?

Noen som vet ?

Tror alltid det verste også da, men håper jo at jeg holder meg frisk selvfølgelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må ha jobbet i 3 uker for å ha rett på sykepenger, og ta ut egenmelding. sykepenger er likestillt med lønn når det gjelder fødselspenger. er nesten helt sikker på dette...

Skrevet

Du må ha jobbet 14 dager for å få betalt sykedag, og sykemelding kan du ta ut fra dag 1.......

Skrevet

 

På min jobb må man ha jobbet hos oss i 2 månder for å kunne få betalt egenmeldig.

Lykke til og håper på det beste.

Skrevet

Lille rose, de har ikke lov til det... de må følge reglene til staten...

 

Fra nav:

Hvem kan få sykepenger?

* Du må være arbeidsufør på grunn av en funksjonsnedsettelse som klart skyldes egen sykdom eller skade.

* Du må ha vært i jobb i minst fire uker.

* Du må tape pensjonsgivende inntekt på grunn av arbeidsuførheten. Det er et vilkår at inntektsgrunnlaget for sykepenger utgjør minst femti prosent av grunnbeløpet (1/2 G). Denne inntektsgrensen gjelder ikke for sykepenger i arbeidsgiverperioden.

 

Arbeidsuførheten kan dokumenteres med egenmelding eller erklæring fra lege. Ved sykdom eller skade som har direkte sammenheng med muskel- og skjelettsystemet kan også kiropraktor eller manuellterapeut dokumentere arbeidsuførhet i inntil åtte uker.

Skrevet

du må ha jobben i 4 uker før du får betalt egenmelding og sykemelding. en hos oss trodde nemlig han hadde jobbet 4 uker men manglet en dag. så han fikk ingen sykepenger på sykemeldingen...

Skrevet

Alle plassene jeg har jobbet de siste årene (kommunalt ansatt), har det vært sånn at vi kan bruke egenmelding først etter 2 mnd (tror jeg det er, eller kanskje det er 2 uker), men fra dag 1 kan vi bruke sykemelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...