Anonym bruker Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 først må jeg si at ingen har vært utro mot meg,men er ikke utoskap utroskap? finnes det "snillere" utroskap også? Jeg tror at samme hvilken grunn mannen min hadde hatt,så har jeg nulltoleranse for utroskap! og en ting til:hvordan definerer du utroskap?hva er utroskap i dine øyne?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2008 #2 Skrevet 5. juli 2008 Utroskap er utroskap i mine øyne! Like mye utro om det er kyssing, sex eller at noen innleder et forhold, selv om ingenting intimt har skjedd enda, bli ferdig med den man er sammen med først tenker jeg!
Miss Misantrop Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 Jeg vil si at hver episode er like ille, men å bli ført bak lyset over lengere tid sier mere om en persons grunnleggende ondskap enn hvis det skjedde en gang. Jeg personlig vil ikke tilgi noen av gangene da en kjæreste ikke er utro. Og personen som har lovet deg troskap og bryter dette heller ikke er en venn.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 jeg og har en oppfattning av at utroskap er utroskap..enten det er et kyss eller sex.. Men ja, det er jo verre igrunn å bli ført bak lyse over lengre tid, enn et kyss man inrømmer rett etterpå...selv om det blir slutt uansett.. men da viser hvertfall personen at han/hun ikke er ond om noe..
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 Dersom du ikke kan gjøre det du gjør fremfor øynene på din partner(du vet det vil såre), så er det utroskap, mener jeg. Jeg ser ikke helt at noe skal være "mildere form", det sårer like mye samme hva en gjør....
Dunder Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 Det er jo ikke like ille om man i et svakt øyeblikk kysser en person, men deretter trekker seg fra noe mer fordi man ikke vil gå lenger. Hvis man trenger en liten flørt for å finne ut hvor man "hører hjemme" så er jo det veldig fint hvis man klarer det uten å ha sex! Selvfølgelig mener jeg ikke man skal gå rundt å kysse folk i tide og utide, men hadde nok ikke gjort det slutt pga. noe sånt. Det ville vel veært verre om mannen din i årevis hadde seg med bestevenninna di?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #7 Skrevet 6. juli 2008 tja... langvarig utroskap når hun er gravid? han flytta rett inn til den nye før fødsel.. som så trakasserer min veninne pr telefon og på butikken både under siste del av svangerskap og nå som ungen er født ? tar gjerne imot hevnforslag som vi venner kan gjøre på vegne av min veninne - møkkamann !!! ( og hestedame!)
___ Skrevet 6. juli 2008 #8 Skrevet 6. juli 2008 Langvarige forhold ser jeg på som mye værre enn et "uhell" som skjer en gang. Jeg synes også det er stor forskjell på hva som skjer. Jeg kaller det ikke utroskap så lenge det ikke dreier seg om "fulbyrdet samleie", eller noe i den dur. Jeg mener ikke at kyssing, klåing eller liknende er i orden, men jeg kaller det ikke utroskap. Andre former for utroskap, som økonomisk uroskap ol mener jeg også kan komme i flere varianter og alvorlighetsgrader.
!!!! Skrevet 6. juli 2008 #9 Skrevet 6. juli 2008 Amen til deg anonym 2328 Selvfølgelig er det utroskap hvis du gjør ting du ikke kan gjøre foran partnern din sine øyne. (Og utenfor tema: man burde på samme måte ikke si ting bak folks rygg.)
!!!! Skrevet 6. juli 2008 #10 Skrevet 6. juli 2008 Min bestevenninne misten sin mann til en Frøken Hjertegod Hestebæsj. Skulle ønske jeg kunne komme med en god hevnplan til deg, men heldigvis er verden et ganske rettferdig sted der møkkamenn og Frk HH ikke kommer til å leve happy ever after. Rett og slett fordi de er som de er fra naturen side. I min venninnes tilfelle fant hun en ny stabil mann etter ca et år, mens møkkamannen hadde seg med en masse hestebæsj. H
___ Skrevet 6. juli 2008 #11 Skrevet 6. juli 2008 Så vidt jeg vet er kvinner omtrent like ofte utro som menn. Sansynligvis er det omtrent like mange kvinnlige dibere som har vært utro selv, som de som har utro menn.
!!!! Skrevet 6. juli 2008 #12 Skrevet 6. juli 2008 Jeg er helt enig med deg anonym 1329 at de fleste men (og også etterhvert også kvinner, dessverre) strekker strikken alt for langt på byen. De lever i allefall ikke etter prinsippet om at det man ikke kan gjøre foran andre kan man ikke gjøre. Men når det er sagt er det ikke ok for meg. Vil ha en som er bedre en det jeg, ellers kan det bare være. For meg handler ikke det om seksuallitet men respekt. Jeg ville nemlig ikke tillatt slik oppførsel av meg selv, og derfor heller ikke av en partner. Det betyr ikke at hvis min mann hadde kysset en dame på byen etter 10 år at jeg ville ha skillt meg med han. Men jeg kan love deg at det skulle ha vært en engangsepisode. Jeg har en jobb der jeg reiser mye og er dessverre alt for klar over hva folk gjør når partnerne ikke ser dem. Skamme seg skulle de, hele gjengen.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #13 Skrevet 6. juli 2008 Ja det kommer an på hvordan og hvorfor. Å bli ført bak lyset over en lengre tid, flere ganger er værre enn ett engangsopplegg. Å ha vært utro edru er værre enn å ha gjort det i stupfylla. Å ha gjort det på bakgrunn av personlige problemer for å søke trøst er værre enn å gå å pule rundt for moro skyld. Å pule noen kjente er værre enn å være bortpå ei vilt fremmed dame vi aldri kommer til å se igjen. Å han er forelsket i noen andre er værre enn å pule rundt tilfeldig. Så det kan graderes, men tanken på at mannen din søker trøst hos ei vilt fremmed dame i fylla i steden for deg er heller ikke særlig bra. Forresten klarer jeg ikke se på kyssing som utroskap. Ser jeg mannen min stå å kline med ei dame er det noe annet, men det finnes mange former for kyssing, og det kan være mer vennskapelig enn noe seksuet. For meg er utroskap sex, eller at de har et forhold (som et romantisk forhold da).
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #14 Skrevet 6. juli 2008 Ikke så lenge siden de hadde noe statistikk over dette i VG eller Dagbladet. Der hevdet de at 50% av alle menn hadde vært utro, mens 25% av alle damene (circa). Så det er fortsatt litt fler menn som er det, men det som er er at det er fler og fler damer som kaster grensene.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #15 Skrevet 6. juli 2008 For meg er utroskap alt fra kyss-sex-forhold... Som noen så fint har beskrevet det tidligere her så betrakter jeg utroskap som noe jeg ikke kunne gjort foran partneren min (da jeg vet det sårer) Vi har mange felles venner og et kyss på kinnet er selvfølgelig greit, det er en vennskapelig handling. Skal også sies at viljen for tilgivelse kan være til stede hos oss alle, men evnen til det.... den er ikke mange som eier tror jeg, vertfall ikke jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå