Gå til innhold

Vann i kroppen og stive ledd

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste to ukene har jeg fått endel vann i kroppen. Ser det særlig på hender, føtter og ankler som vanligvis er ganske spinkle. Nå er de ordentlig hovne, og fingrene er så stive om morgenen at jeg knapt klarer å lukke hendene.

Er det vanlig med stive ledd i forbindelse med vann i kroppen?

Ble plutselig engstelig for reumatisme her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det er reumatisme. Er også skikelig hoven på bena nå. Har, som en annen her så passende beskrev som, hoobitføtter. Har også problemer med å bøye tærne. tror rett og slett det er vannet i kroppen som gjør at huden strammer seg og dermed gjør det vanskelig å bøye leddene.

Kommer for tiden så vidt inn i et par sandaler. Blir det værre nå, kan jeg ikke gå noen steder pga mangel av fottøy, da det er litt teit å gå barbeint i butikker og slikt... Men fire dager før termin er det jo egentlig bare bortkastet å kjøpe nye sko. Satser på at det gir seg så snart babyen er ute...

Skrevet

Jeg har det på samme måte. Termin på onsdag jeg også---

Skrevet

jm sa det var helt normalt å gå opp en str i sko mot slutten.... -KJøpte meg et par romslige joggesko, men disse er alt for små nå. Så jeg sverger også til sandaler, -kjempe festlig når det regner! -Og jeg har i motsetning til dere 6 uker igjen til termin!

Skrevet

"Godt" å høre at det er flere, men jeg har hele 10 uker til termin!! Er det ikke vanlig å få vann i kroppen så tidlig??

Dette med stive ledd som bekymrer meg litt da..... Klarer som sagt nesten ikke å bøye fingrene...!

HI

Skrevet

Jeg tror det er individuelt når man får vann i kroppen, og hvor mye. Det er vel mest vanlig å bli hoven i 3.trimester, men jeg har ikke lest noen statistikk.

Jeg er også blitt hoven, og har fått disse hobbittføttene, hehe... Begynte vel for 1-2 uker siden. Jeg har 3 uker igjen til termin nå.

Du må prøve å ligge med beina høyt, slenge dem oppå bordet når du sitter i sofaen og sånn. Det strammer veldig, og gjør vondt, og jeg må snart overta sambos sandaler... :-p

Jeg tror ikke du skal være redd for reumatisme. Jeg har en venninne som opplevde av fingrene hennes gikk ut av ledd hver morgen, når hun prøvde å bevege på dem. Hun hadde masse vann i kroppen. Hun har fått sine normale fingre tilbake etter svangerskapet.

Du kan holde hendene høyt i været, ved første og beste anledning, og drikke masse vann.

Hvis du hovner veldig opp overalt, ville jeg heller gått til legen for å sjekke meg for evnt. svangerskapsforgiftning. Jeg tror smerter i leddene dessverre følger med. Jeg er også stiv i kroppen, og har vondt både her og der, så du er ikke alene ihvertfall.

Blir du veldig bekymret, så ringer du legen din eller jordmora di (for en prat omså) i morgen. Du må ikke sitte å engste deg for lenge.

Husk forebygging, opp med armer og ben!! Hjelper litt på ihvertfall. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...