Fugl Phøniks Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Hei kan dere hjelpe meg litt? Vi skal ha et lite familie bryllup i hagen. Enkelt og nært. Først tenkte vi at alle som hadde barn kunne ta de med, men så så vi den praktiske siden.. De vennene vi har i familiebryllupet har alle barn under 2-3 år.. Burdepikene og våre gene barn er tilstede hele dagen. Totalt 6 barn. Vi adde tenkt til å skaffe barnevakt til vår sønn på 2,5 år, men har ikke lykkes. Vi HAR et vennepar balnt gjestene som har en sønn og bestevenn av vår gutt. de har super kjemi og vil virke som avlastning for hverandre :-) Vi har derfor lyst til å be bestekompisen til vår sønn likevel.. Vårt dilemma er: Vi har et vennepar med to barn på 2-3 år som bor 4 mil unna. Vi har sagt at vi ikke skal ha barn i bryllupet for at ikke middagen skal forstyrres m.m. Vi har sagt de kan ha barna der fram til middag. Fra kl 12 - 16. Vi er redd for for mye fokus på barna under middag og taler. Vi er redd det blir for mye styr da alle skal legge barna i 19-20 tiden under selve bryllupet - da vi har bryllupet hjemme i hagen. Så hva gjør vi nå? Vi vil ikke såre - men heller ikke ha "barnahage" hele dagen og kvelden. Vi er bare 25 voksene i tillegg til barna.. Takker veldig mye for alle mulige svar her ! Ha en fortsatt god kveld!
mom-to-be Skrevet 6. juli 2008 #2 Skrevet 6. juli 2008 Hvis jeg har forstått deg riktig, spør du om det er greit at du ikke inviterer barna til venneparet ditt? Jeg syns du skal prate med dem og forklare hvorfor du har gjort som du har gjort. Forhåpentligvis forstår de. Er det derimot kun barna til disse som ikke er invitert mens alle amdre får ta med seg sine barn kan jeg forstå at det kan bli litt sårt. Men det beste er nok å være ærlig å forklare situasjonen tror jeg
Fugl Phøniks Skrevet 6. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2008 Hei hei Ettersom bryllupet er så lite er det nok kun dette paret som ikke får med seg barn ja.. Dvs de andre er jo besteforeldre eller har ikke skaffet seg barn ennå.. Å legge 5 barn under sermonien tror jeg blir værre enn å legge 3. Det hører med til historien at dette paret styrer endel med barna sine - slik at jeg vet at det vil bli mye styr... Skikkelig dilemma dette her. Det er liksom ikke lett uansett hva vi velger. Er så redd for at det skal bli stress og forstyrrelser under middagen og at tiden rundt legging setter hele festen på vent.. I tillegg er jeg redd for at jenta i dette venneparet kommer til å kjefte på kameraten min - som er som en bror for meg. Tror de kommer til å være så mye mer avslappet uten barna sine denne dagen.. ja ja det ordner seg vel :-)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2008 #4 Skrevet 6. juli 2008 Dere har ingen nabo eller noen andre som virkelig ikkje kan passe sønnen deres? Du sier også dere har et vennepar som har en sønn som er bestekompis med deres sønn...dette venneparet har vel ikke noen som kan tenke seg å være barnevakt for begge guttene vel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå