Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 5. juli 2008 #1 Skrevet 5. juli 2008 Det er ikke vi . Jeg er den snille og pappaen er den strenge? Flere som har det sånn?
kokosyklus Skrevet 5. juli 2008 #3 Skrevet 5. juli 2008 Vi er enige. Diskuterte dette mye før vi ble gravide da, så det har gått rimelig greit.
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #4 Skrevet 5. juli 2008 Pappaen protesterer aldri på avgjørelsene og grensene mine (hehe, sorry, jeg måtte bare!)
Tarantellamora Skrevet 5. juli 2008 #5 Skrevet 5. juli 2008 Ja, vi er veldig enige. Vi prater en del om barneoppdragelse.. Men han er nok litt strengere enn meg..Men bare litt....:-)
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #6 Skrevet 5. juli 2008 Vi diskuterte dette når mini lå i magen min... Og vi er stort sett enige om det meste ja
neste*gang Skrevet 5. juli 2008 #7 Skrevet 5. juli 2008 jeg er den som setter grenser og lager rutiner pappaen er den som gjør tvert i mot alt jeg gjør..
Gjest ->>- Skrevet 5. juli 2008 #8 Skrevet 5. juli 2008 De har ingen pappa, men begge foreldrene er noenlunde enige om hovedtrekkene i oppdragelsen, ja. De avvikende punktene er stort sett gjennomdebatterte og kompromisset på lenge før de blir aktuelle overfor ungene.
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #9 Skrevet 5. juli 2008 Den kanskje viktigste pilaren i det vi kaller vår barneoppdragelse er at vi er enige. Har far sagt nei til noe jeg synes ungen godt kunne fått ja på, så sier jeg nei. Og så tar jeg det i enerom med far etterpå. Selv om ungene av og til reagerer på et nei som om det skulle stå om livet, så merker jeg at når de skjønner at nei er nei, så roer de seg kjapt og synes livet er helt greit videre. Verden er trygg, forståelig og forutsigbar. Når det er sagt, ville jeg aldri kunne blitt enig med en mann som skriker til, snakker stygt til eller slår unger. Noen går det nok ikke å bli enige med. Og da mener jeg mor må være beinhard (mot mannen) for å unngå at ungene blir skadet av en utrygg oppvekst.
Musemor med tre søte små Skrevet 5. juli 2008 #10 Skrevet 5. juli 2008 Vi er enig i det meste, når det en skjelden gang er noe så diskutere vi det eller at guttunger har lagt seg
Gjest Skrevet 5. juli 2008 #11 Skrevet 5. juli 2008 nja ikke alltid, men utad er vi alltid enige..... så tar vi heller den diskusjonen uten barna senere. Man mååååå være tilsynelatende enige mener jeg da for å slippe masse fuzz når de blir eldre.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 6. juli 2008 #12 Skrevet 6. juli 2008 nei, vi er ikke det, han mener ungene godt kan få godterier midt i uka fordi han hadde lyst på. Jeg mener godterier hører helga til. Jeg er den strenge. Selv om jeg ikke er spesiellt streng.
Dunder Skrevet 6. juli 2008 #13 Skrevet 6. juli 2008 Vår er bare 6 måneder enda, men vi snakker mye om barneoppdragelse. Gjorde også dette da jeg var gravid. Er ganske enige, og er i allefall enige om at vi må praktisere det samme, og heller sammen bli enige om å endre noe hvis det blir aktuelt.
Gjest Skrevet 6. juli 2008 #14 Skrevet 6. juli 2008 Vi er stort sett enige. Eg trur ikkje at ein alltid må vere enige, men det gjer det unektelig lettare. Det eg ser som kan vere eit problem er hvis den som ser barna minst (i vårt tilfelle far) er strengast. Derfor gjeld mine reglar ved middagsbordet, sjølv om han synst det er litt for slapt.
hit og dit Skrevet 6. juli 2008 #15 Skrevet 6. juli 2008 Me er ganske enige, eg er nok hakket strengare enn han. Eg har vokst opp med ein streng, snill og rettferdig pappa, og håper eg kan gjere mykje av det samme som han, med eit par forbedringar. Me er enige om hovedtrekka i kva med vil lære ungen (-ane), men mannen har ein tendens til å gløyme dei små tinga i kvardagen som gjer at me lærer ungen til det me vil. Me har snakka ein del om det foreldra våre gjorde galt, og kva me vil endre på, og ikkje ta med oss fra dei, og det samme med det bra dei har gjort. Så får me sjå kva me får til, ho er enda berre eit år.
Gjest Skrevet 6. juli 2008 #16 Skrevet 6. juli 2008 Ja vi er enige,, hvertfall i de store tingene noen ganger er vi jo litt uenige, men det ang småting.. Jeg er litt strengere enn han på noen ting, han er strengere på andre ting..
Twintipp og himmelblå Skrevet 6. juli 2008 #17 Skrevet 6. juli 2008 Ja, vi er enige. Jeg er vel den som setter grenser og gjennomfører ting når det har sklidd litt ut, men han er enig da.
Mammaen til Turid Skrevet 6. juli 2008 #18 Skrevet 6. juli 2008 joda.. i det meste faktisk.. =) ennå.. =) men vil nok tro at når vesla vokser til kommer han kanskje til å være litt strengere enn meg.. hun er nå bare 3 mnder nå, men både når det gjelder legging og slikt så har vi vært enige..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå