Gå til innhold

Meningsmåling; Hvor lenge er det OK å samsove?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi er 5 mnd, og vi samsover. Men jeg er så usikkert på når vi burde gi oss med dette, altså før det blir et "problem".

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det ikke selv,men hadde jeg gjort det hadde jeg gitt meg ved 3 mnd`er.

Skrevet

Det er ok så lenge som foreldre og barn trives med det ;-)

Skrevet

Min er snart 6 mnd, og han ligger i senga med oss siste halvdel av natta, altså at han sovner i egen seng, og kommer over til oss når jeg nattammer, og blir liggende der. Jeg er og usikker på om vi bør avvenne han allerede, eller om det er ok en stund til.

Skrevet

Vi la snuppa i egen seng da hun var 6 uker. Jeg sov vanvittig dårlig med henne i senga mi.

Angrer ikke en dag på at vi har gjort det på denne måten. Hun har ligget på eget rom fra 4 mnd. det gikk smertefritt. ikke en eneste tåre har hun felt i den prosessen:) Hun var tydeligvis klar for det

Skrevet

Samsover ennå vi, ikke store planer om å slutte med det heller. Vesla er 8 mnd. Om alle trives med det så kan man vel samsove så lenge man vil.

Skrevet

Er vel greit å samsove fram til det blir et problem og gi seg når det blir ubehagelig for enten foreldre eller barn:) Så lenge det ikke er et problem ville eg bare fortsatt:)

Skrevet

Det var veldig kos å ha babyen i vår seng, men jeg sov dårlig. Tror alle barn liker seg i foreldrenes seg så lenge de får lov til det. Her var det viktig at jeg var uthvilt. Duger ikke uten nattesøvn så hun har vært på eget rom siden hun var ca 3 mnd. Gikk også helt smertefritt og uten en tåre. Er bare å legge henne i sengen til samme tid hver kveld så sovner hun innen 10 min. På morningen henter jeg henne inn til oss og leker og koser til hun sovner igjen, så får vi litt ekstra søvn etter at pappa drar på jobb:)

Tror du bare må være klar selv. Synes det var rart og skummelt første natta, men vente meg fort til det. Deilig å ha litt alenetid med samboer på kvelden og hele familien på morningen.

Skrevet

Samsov fulltid til Leah var 6 mnd og så samsov vi fra ca 3-4 på natta og til morningen etter det. Nå sover hun i sin egen seng til jeg legger meg og da våkner hun gjerne og havner i vår seng, så får både jeg og hun sove godt hele natta uten avbrudd:) Hun er 11 mnd og skal over på eget rom når vi flytter om 1-2 mnd, så får vi se da om det har innvirkning på samsovingen. Her sover vi en lur sammen i løpet av dagen også, så samsoving gjør at mamma å baby får nok søvn her i huset;) Generelt så syns jeg at samsoving er ok så lenge det ikke forstyrrer søvn til foreldre eller barn:)

Skrevet

Så lenge man har lyst:) Jeg synes det er kjempekos, og for meg er det unaturlig å legge henne i egen seng. Hver sin smak!

Skrevet

unaturlig at babyen sover i egen seng? ja ja hver sin mening så klart. Vår sov i egen seng fra 3 uker. Både han og vi sov mye bedre da.

Skrevet

Vi samsover enda vi ;-) Hele natten...mini er 4 mnd.

Skrevet

Har samsovet endel med lillegutt, men nå er det blitt et problem. Han er sanrt 6 mndr, og nekter å sovne inn av seg selv! Her må det bli noen forandringer....hmmm....

Skrevet

Lillegull og jeg samsover enda vi,- og han er 11mnd.

Jeg sover godt med han ved siden av meg, og han

trives selvsagt med ordningen! :)

Så lenge dere synes det er det rette å gjøre,- vel så er det det!

Skrevet

Så lenge både foreldre og barn synes det er greit. Vi har sluttet med samsoving, og la tulla på eget rom når hun ble ti mnd. Dette var fordi jeg var redd for at hun skulle komme seg ut av senga og falle ned på gulvet og slå seg.

Skrevet

Her óg, ca 10 mnd. Sluttet av flere årsaker, men han begynte å krabbe rundt i halvsøvne og ble litt farlig for seg selv. Det har vært nydelig å sove sammen, men nå er det jammen godt å ha senga for seg sjøl igjen. Han kommer fortsatt oppi til oss hvis han våkner i 5-6 tida, så kan vi sove videre alle sammen.

Skrevet

Vesla mi er 6 mnd om under 1 uke, og hun sover i senga vår fra 7-8 til 10-12. Deilig å sove lenge.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...