Gå til innhold

='(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvor jeg skal byne eller hva jeg skal si.

Dette er bare det absolutte værste som jeg kan tenke meg, meg å min kjære venter barn i september, han sitter inne, vi har hatt planer om å gifte oss, men nå like før han kommer ut ha han fått utvisning fra landet.

Det eneste lille håpet vi har får at han kan bli er om vi gifter oss nå, men han har ikke lenger lovlig oppholdstillatelse, så vi vet ikke hva vi skal eller kan gjøre.

Dette er helt forferdelig å det kan bare ikke skje!!!

Så jeg lurer på om det er noen som har vært/er eller vet noe om en slik situasjon?

Er det noen mulighet får at vi kan få gifte oss å slipper å bli dratt fra hver andre???

Jeg er så utrolig redd får å miste min mann å mitt barns far!!! ='(

setter stor pris på svar, takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du sier sitter inne, regner jeg med at det betyr at han er kriminell og sitter i fengsel? Hvis det er tilfelle ( og han ikke bare har kjørt for fort eller noe) så vet jeg ikke om det muligens er andre regler for kriminelle? Hvis ikke så kan du i såfall bare reise til det landet han er fra og så kan dere gifte dere der? Da skulle jo han få oppholdstillatelse her?

Vanskelig å vite når man ikke vet hverken hvilken nasjonalitet han har eller hva han har gjort.

Men lykke til uansett.

Skrevet

synd at du har funnet deg en gutt som sitter inne i fengel :(

og at du venter barn med han attpå til!

tror nok han må ut av landet vårt når han slipper ut av fengselet siden han ikke er norsk så må han ut....du får reise sammen med han å gifte deg i det landet han kommer fra :)

min venninne gifta seg med en engelskmann her i Norge så måtte de reise til England for å bosette seg der...kanskje det dere må gjøre også etter giftemålet??? mannen hennes hadde heller lengere oppholdstillatelse..

sånn kan det gå når du finne en gutt som ikke har norsk statsborgerskap :(

Skrevet

Så om man gifter seg i utlandet kan vi komme til bake men ikke gifte oss her? =/

mener sitter inne i fengsel ja, han er ingen kriminell mann men har gjort en feilhandling en gang.

Skrevet

nei da må dere bli i hjemlandet til mannen din etter at dere er gift :(

men tror dere kan gifte dere her i norge, også må dere ut av landet etterpå...du må ta kontakt med noen som kan det bedre enn meg..sier bare hva som skjedde med min venninne...

Skrevet

mom-to-be

tror ikke han får oppholdstillatelse her i norge selv om de gifter seg i hjemlandet hans :( da må de bo der han kommer fra.

Skrevet

De fleste fengsler har egen prest og kan bistå dersom dere ønsker å gifte dere. Vet ikke om det er alle fengsler og godtar at dere gifter dere i fengselet men noen tillater i allefall dette. Hvordan det formelle er rundt dette er jeg usikker på. Men hvis han har et utvisningsvedtak på seg så tror jeg nok dere må bosette seg i hans hjemland selv om dere er formelt gift i Norge. Det finnes visse regler om at dersom man er dømt for en kriminell handling i Norge og har blitt uvist på grunn av dette så kan man ikke komme tilbake til Norge på et vist antall måneder/år. Husker ikke helt hvordan dette er akkurat nå. Be han ta kontakt med presten i fengselet der han soner og hør om presten kan vie dere. Håper dere finner en løsning som passer dere! Lykke til.

Mvh, tidligere fengselsbetjent.

Skrevet

Kjenner noen som har vært i din situasjon, de giftet seg uten at det hjalp. Så fremt han ikke kommer fra et land han ikke kan returneres til så er det desverre mye som tyder på at han må forlate landet etter endt soning. For å gifte deg med ham og leve sammen med ham må du reise til hans land. Beklager.

Skrevet

Dere venter jo barn sammen, familiegjenforening?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...