Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med elefantføtter og holder på å klø meg ihjel.

Har nesten ikke sover de 3 siste nettene pga av vonde ben og kløe.

Er det sånn det er å være høygravid på sommeren eller bør jeg sjekke det?

Ser for meg at de ler av meg på føden hvis jeg ringer inn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo ha fått svangerskapskløe, og dette bør sjekkes. Ring føden for å høre hva de anbefaler, tror ikke de vil le av deg.

Skrevet

Men jeg kløær ikke så mye på dagen.Eller,da klør jeg andre steder på kroppen...

Trodde sv.kløe var sånn veldig intenst hele tiden?!

Får se om jeg kanskje ringer da.

Vet jeg kommer til å angre i natt hvis jeg ikke gjør det.

Har holdt på å klikke for meg her de siste nettene...

Skrevet

Spørsmålet er vel hvor du klør, da hevelsen og kløen ikke trenger å være relatert... Om du klør på føttene, kan jo det et symptom på svagerskapsforgiftnig, uavhengig av hevelsene. Når det er sagt: hevelsen kan skyldes både varmen i seg selv (man trenger ikke å være gravid for å få ødemer i varmt vær), og svangerskapet. Kløen (om den forekommer andre steder på kroppen enn innsiden på hender og føtter), kan gjerne skyldes allergi og tørr hud. Hud som strekkes av hevelser, kan også gi kløe. Har du brukt solkrem eller noe annet du ikke vanligvis er i kontakt med, kan det ha utløst en reaksjon.

Så konklusjonen: Dette kan være så mangt, så jeg ville ikke ringt føden,men tatt en tur på legevakten. Der vil de kunne diagnostisere deg og foreslå tiltak for å avhjelpe plagene.

Under forrige varmeperiode fikk jeg liknende problemer, som viste seg å skyldes allergi. Fikk kremer og tabletter og ble god som ny.

Uansett hva det skyldes, må du ha god bedring!

Skrevet

hei svarte deg på 3. tri også,men håpte du ser dette så jeg svarer her også...

det er veldig viktig at du kontakter føden, for svangerskapskløe er ikke noe å spøke med, det kan være livstruende for babyen om det kommer fra levren(tror det var det) ikke for å skremme noen, men de tar en blodprøve for å sjekke verdiene ... ikke helt sikker på hvilke verdier, men det vet dem på sykehuset.... jeg har selv gjort det og fikk beskjed at det var kjempe bra jeg tok kontakt... ingen som flirer. si du er bekymret... om du søker litt på nett ang svangerskapskløe så får du litt svar...

ikke for å skremme som sagt

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...